مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان خبر داد:
مدیرحوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۳ هزار بیمار و مصدوم که در طول یکماه گذشته بر اثر حوادث مختلف دچار سانحه شدند، توسط امدادگران اورژانس به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۶۵۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 03 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ غفور راستین اظهار داشت: در ماه گذشته امدادگران اورژانس به ۱۹ هزار و ۴۷ ماموریت اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۹۲ تماس با اتاق فرمان‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان برقرار شد، ادامه داد: ۱۹ هزار و ۴۷ مورد از آنها منجر به ماموریت شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده ۱۲ هزار و ۸۱۱ مورد غیرتصادفی و هشت هزار و ۴۵۵ مورد تصادفی بود که هفت هزار و ۹۴۵ حادثه رانندگی در نقاط شهری و ۸۸۷ حادثه در مناطق جاده‌ای استان رخ داده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۴۷۶ بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی، توسط آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل و سه هزار و ۴۲۱ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

راستین با بیان اینکه بیماران قلبی بیشترین امدادخواهی را از اورژانس داشته اند، ادامه داد: یک هزار و ۷۹۳ مورد بیمار قلبی و پس از آن ۹۳۳ مورد سقوط، ۷۲۵ مورد مشکلات تنفسی و ۱۲۲ مورد امدادخواهی برای زایمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۷۵ حادثه ویژه اورژانسی در سطح استان رخ داد، اظهار کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در مرداد امسال توانستند ۲۱ بیمار را با موفقیت احیا کنند و در پنج ماموریت به زنان باردار در زایمان نوزاد یاری رساندند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: یک ماموریت امداد هوایی در مرداد امسال در استان اصفهان انجام گرفت.

وی با اشاره به افتتاح نخستین پایگاه جاده ای اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان فلاورجان در روستاهای طاد و سهرفیروزان از توابع بخش پیربکران اشاره کرد و افزود: ساختمان این پایگاه در زمینی به وسعت ۵۵۰ متر مربع و ارزش ۲۵۰ میلیون تومان ساخته می شود.

راستین با بیان اینکه در حال حاضر پایگاه ذکر شده در یک کانکس فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: هزینه زمین و ساخت این پایگاه از سوی دهیاری ها و شوراهای روستای طاد و سهرفیروزان از بخش پیربکران شهرستان فلاورجان تامین می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار