نماینده ولی فقیه در استان فارس: باید حافظیه را مكانی برای حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خود قرار دهیم ضمن اینكه نگاه گردشگرانه هم به این مكان داشته باشیم كه البته این دو منافاتی با هم ندارند.
کد خبر: ۶۵۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 04 September 2018

 

تابناک فارس به نقل از ایکنا:آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جلسه‌اش با مسئولان بیت‌الاحزان گفت: یكی از پیشنهاداتی كه در این جلسه مطرح شد، بحث برپایی جشنواره قرآنی حافظ است.
وی افزود: در این جشنواره با توجه به جایگاه قرآنی، فرهنگی و ادبی حافظ برنامه‌های مختلفی را در بخش‌های متنوع اعم از قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و غیره می‌توانیم دنبال كنیم.

از ظرفیت‌های قرآنی فارس حمایت می‌كنم
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه این جشنواره باید به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، به ظرفیت‌های قرآنی استان فارس اشاره كرد و گفت: ما دانشگاه علوم قرآنی و همچنین فعالان قرآنی بسیار خوبی در استان داریم كه من از آن‌ها حمایت می‌كنم كه باید از این ظرفیت‌ها استفاده كرد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قرآنی حافظ را مصوب شورای فرهنگ عمومی استان خواهیم كرد تا همه نهادها مجبور به همكاری جهت اجرای این جشنواره شوند.

باید در طول سال كرسی‌های تلاوت فاخر در حافظیه اجرا شود
وی با تأكید بر اینكه باید از نظر فكری، تبلیغی و رسانه‌ای این جشنواره را پشتیبانی كنیم تا جنبه بین‌المللی پیدا كند، گفت: اگر این جشنواره بخواهد شكل بگیرد، دبیرخانه دائمی خواهد داشت و در این دبیرخانه در طول سال كرسی‌های تلاوت بسیار عالی در حافظیه برگزار خواهد شد تا قرآنیان و قرآن‌دوستان اشتیاق بیشتری به رفتن به حافظیه داشته باشند.

حافظیه را مكانی برای حضور قرآنیان قرار دهیم
آیت‌الله دژكام ادامه داد: باید حافظیه را مكانی برای حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خود قرار دهیم ضمن اینكه نگاه گردشگرانه هم به این مكان داشته باشیم كه البته این دو منافاتی با هم ندارند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت: اگر این جشنواره به خوبی اجرا شود، می‌توانیم بگوییم قسمتی از جشنواره روز جهانی حافظ هم برای ما هست.

دعوت به همكاری از ایكنا
وی بیان كرد: نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره را به زودی برگزار خواهیم كرد كه در آن حتماً از خبرگزاری ایكنا دعوت خواهیم كرد تا در این نشست حضور داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار