اولین جشنواره انجیر و زیتون، جمعه (۱۶ شهریور) در روستای هدف گردشگری ژالگه شهرستان دالاهو برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 04 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی الماسی عضو تیم اجرایی برگزاری این جشنواره ، با اشاره به وجود باغات فراوان انجیر و زیتون در منطقه ریجاب، اظهارکرد: 95درصد باغات این منطقه به این دو محصول اختصاص دارند.

وی از برگزاری اولین جشنواره گردشگری انجیر و زیتون در روستای ژالگه خبرداد و گفت: این جشنواره باهدف معرفی ظرفیت های منطقه ریجاب در تولید دو محصول باغی زیتون و انجیر است.

الماسی تصریح کرد: باتوجه به طبیعت بسیار زیبا و بکر روستای ژالگه و همجواری این روستا با آبشار دیدنی "پیران" جشنواره اول را در این روستا برگزار خواهیم کرد، اما طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم، این جشنواره را هرسال در یکی از شش روستای این منطقه شامل روستاهای زرده، گوش کری، قلقله، داراب، یاران و سیدمحمد برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره انواع محصولات فرآوری شده از زیتون و انجیر این منطقه عرضه می شود، گفت: اجرای موسیقی محلی و مراسم آئینی، برپایی غرفه های صنایع دستی هنرمندان صنعتگر شهرستان دالاهو و طبیعت گردی از جمله برنامه های جانبی این جشنواره برای گردشگران خواهدبود.

الماسی تاکیدکرد: از آنجایی که برای اولین بار است که شاهدبرپایی چنین جشنواره گردشگری در این منطقه هستیم، تلاش خواهیم کرد تا با کسب تجربه، بتوانیم برنامه ای منسجم تر و جذاب تر را برای سال های آتی داشته باشیم.

به گفته این مسئول، کیفیت بالای زیتون منطقه ریجاب باعث شده تا اکثر محصولات تولید شده این منطقه به شمال کشور ارسال و گاها در آنجا به اسم زیتون شمال به فروش برسد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار