معاون استاندار:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه امیدوارم به زودی شاهد ثبت جهانی انگور ملایر باشیم و بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه شهرستان و استان استفاده کنیم، گفت: باید در این راستا تمام شرایط لازم مهیا شود.
کد خبر: ۶۵۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 06 September 2018
 باب اله فتحی با بیان اینکه برای ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر جلسات متعددی برگزار و تلاش‌های زیادی صورت گرفته و نواقص موجود نیز برطرف شده است، گفت: سالانه بیش ۲۰۰ هزار تُن تولید و برداشت انواع مختلف انگور در سطح باغات این شهرتان صورت می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، فتحی در جلسه هماهنگی ثبت جهانی انگور ملایر با بیان اینکه محصول انگور ملایر علاوه بر مصرف داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود، افزود:

وی با اشاره به وجود ۱۱۰۰ شهید والامقام در شهرستان، تصریح کرد: ملایر مردمی خونگرم، متعهد و تلاشگر دارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور مستمر داشته اند. 

فتحی با اشاره به اینکه ملایر به‌عنوان دومین شهرستان بزرگ استان و با دارابودن ۱۱ واحد دانشگاهی به‌عنوان شهر دانشگاهی و فرهنگی استان مطرح است، افزود: در اواخر مهرماه کارشناسان سازمان جهانی فائو از منطقه دره جوزان ملایر بازدید می‌کنند. 

فرماندار ملایر ادامه داد: در این زمینه بازدید‌های متعددی صورت گرفته است و نواقص کار نیز رفع شده است و در زمان باقی‌مانده نواقص جزئی را برطرف می‌کنیم. 

وی با اشاره به این‌که کار بزرگی پیش رو داریم و وقت بسیار کم است، عنوان کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای‌کار هستند و از همه ظرفیت‌های شهرستان و بخش خصوصی به‌خوبی استفاده می‌شود. 

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره مبل و منبت در ملایر اشاره و اظهارکرد: در این ایام جشنواره‌های متعددی در شهرستان برگزار و از شبکه‌های سراسری و استانی نیز پخش شد و زمینه حضور گردشگران زیادی را در شهرستان ملایر فراهم کرد. 

در ادامه عضو هیأت‌علمی و مدیر گروه پژوهش صنایع کشاورزی و موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هدف سفر کارشناسان فائو بازدید از منطقه دره جوزان و انگور ملایر و تصمیم‌گیری و اعلام گزارش برای تائید نهایی و ثبت جهانی انگور ملایر است. 

بهزاد نسب خاطرنشان کرد: موضوعاتی موفق به دریافت ثبت جهانی می‌شوند که یک روند تاریخی را پشت سر گذاشته باشند و به صورت سنتی انجام گیرد و در معیشت وزندگی مردم منطقه و یا کشور تأثیرگذار باشد. 

وی عنوان کرد: کارشناسان فائو در این بازدید به هویت فرهنگی، معیشتی، ارتباطات، گفتمان و دیگر موارد مرتبط با انگور ملایر پی می‌برند و موارد مدنظرشان را بررسی می‌کنند. 

بهزاد نسب با تأکید بر اینکه کشاورزی صنعتی تأکید بر سود بیشتر دارد و حفظ محصول اهمیت چندانی ندارد در حالی که در کشاورزی سنتی اولویت بر حفظ محصول است، نسبت به مهاجرت جوانان از روستا‌ها به شهر‌ها هشدار داد. 

وی با بیان اینکه با ثبت جهانی انگور شاهد حضور جوانان در روستا‌ها هستیم و و از مهاجرت‌ها نیز جلوگیری می‌شود، تأکید کرد: پس از ثبت جهانی انگور این عنوان مختص ملایر نیست بلکه نامی برای ایران و یک بِرند برای فائو است و از آن حمایت می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار