معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه خوشبختانه اغلب نقاط استان دارای پد فرود بالگرد اورژانس هستند، گفت:‌در چند شهرستان در این زمینه مشکل داریم که امیدوارم به زودی حل شود.
کد خبر: ۶۵۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 06 September 2018
سیدسعید شاهرخی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر، شاهرخی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان با بیان اینکه با هم‌افزایی و مشارکت مسیر پر مشکل سلامت را طی خواهیم کردف گفت: آموزش عمومی در این زمینه اهمیت دارد و توجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی راهگشای بسیاری از مشکلات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اجرای بسته سلامت کارکنان دولت هدف این بسته را حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی کارکنان دولت عنوان کرد و افزود: اهداف اختصاصی این بسته شامل تامین بهداشت محیط کار و توانمندسازی سازمان‌ها و کارکنان برای حفظ و ارتقای سلامت خود است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان راهکار‌های مرتبط با این موضوع را شامل اجرای خودمراقبتی سازمانی، برنامه آموزش ضمن خدمت، راه‌اندازی بانک اطلاعات پایه اطلاعات پایه سلامت کارکنان و انجام معاینات دوره‌ای دانست و با اشاره وظایف دستگاه‌های مختلف در این خصوص توضیحاتی در مورد حیطه‌های استاندارد‌های اجرای برنامه ارائه کرد.

شاهرخی بابیان اینکه قالب برنامه‌های عملیاتی سازمان‌ها متناسب با راهنمای اجرایی بسته سلامت کارکنان دولت است، گفت: جامعه سالم در گرو داشتن مردم سالم است و تحقق این مهم هم‌افزایی و مشارکت جامعه را می‌طلبد و فلسفه تشکیل چنین کارگروهی نیز همین است.

معاون سیاسی ـ. امنیتی استاندار همدان با اهمیت به آموزش افراد در خصوص خودمراقبتی عنوان کرد: اگر معتقدیم کاری بدون مشارکت مردم میسر نیست پس باید آموزش افراد مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سازمان‌های مردم نهاد دارد؛ به افزایش آمار مبتلایان به تب مالت در استان همدان اشاره کرد و افزود: دبیرخانه کارگروه سلامت در این خصوص وظایف دستگاه‌های مختلف را دقیق تعیین و طرح‌های مربوطه را ارجاع دهد.

شاهرخی اجرای بسته خدمات سلامت کارکنان دولت را مهم دانست و گفت: جمعیت فعال و پویا با روحیه‌ای شاد باید در ادارات مشغول به فعالیت باشند.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه سلامت کارکنان سازمان‌ها مصوب شود تا در جلسه آینده وظایف مدیران ارزیابی شود که اگر اجرا نمی‌کنند آن‌ها را متقاعد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن در این خصوص مشکل جدی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر و به ویژه تا پایان آبان ماه محلی برای فرود بالگرد اورژانس در نظر گرفته شود، افزود: می‌توان پارک‌ها را چند منظوره و فضایی را برای فرود بالگرد تعیین کرد.

شاهرخی با اشاره به عدم اطلاع فرماندار کبودرآهنگ از وضعیت پد بالگرد اورژانس این شهرستان، گفت: فرمانداران باید به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها گزارش دقیقی ارائه دهند و عدم اطلاع آن‌ها از مسائل قابل قبول نیست.

وی با تاکید به اینکه فرمانداران با روسای شبکه‌ها تبادل اطلاعات داشته باشند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در تامین آب شرب سالم تلاش بسیاری دارد که باید قدردان باشیم.

معاون سیاسی ـ. امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه آب شرب همدان در مقایسه با استان‌هایی وضعیت مطلوبی دارد و این مهم به دلیل دقت اندازه‌گیری است، در ادامه با اشاره به مشکل پمپ بنزین بلوار پژوهش، افزود: حداکثر در مدت یک ماه باید مشکل این جایگاه سوخت تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه این جایگاه سوخت مشکلاتی از لحاظ بهداشت روان برای مردم منطقه ایجاد کرده است، گفت: باید تغییر کاربری صورت گیرد.

شاهرخی با تاکید به اینکه باید کمیته‌ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، شرکت نفت و شهرداری تشکیل شود و نماینده دادستان نیز حضور داشته باشد تا موضوع حداقل در یک ماه تعیین تکلیف شود، افزود: دغدغه لغو مجوز جایگاه سوخت را نباید داشت بلکه باید به جای دیگری منتقل شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز انتظارات دانشگاه از سایر ادارات در کنترل تب‌مالت را بیان کرد و گزارشی از تعداد موارد بیماری تب مالت در کشور از سال ۵۷ تا ۹۶ ارائه داد.

جلال الدین امیری با بررسی وضعیت سلامت آب شرب با اولویت مناطق روستایی توضیحاتی در مورد آب سالم، آلودگی آب آشامیدنی و کنترل بهداشتی، درصد مطلوبیت، نمونه‌برداری میکروبی آب شبکه‌های روستایی، تعداد جمعیت تحت پوشش سامانه‌های آبرسانی روستایی، مطلوبیت فیزیکی و شیمیایی نمونه‌های آب شبکه‌های روستایی، نتایج آنالیز فلزات سنگین، مشکلات موجود در فرایند تامین و توزیع آب شرب مناطق روستایی و نکاتی در مورد تانکر‌های بسیار آبرسانی به روستا‌های فاقد آب بیان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار