کارخانه قند شهرستان رستم فارس 15 سال است که تعطیل و به معضل تبدیل شده که فرماندار این شهرستان معتقد است: راه اندازی دوباره این کارخانه برای کمک به اشتغال مردم ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 08 September 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:کارخانه قند رستم، تنها واحد صنعتی این شهرستان است که در سال 1344خورشیدی افتتاح و در سال 79 با دارا بودن 350 کارگر در یک فصل کاری به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه در سال 1382توسط صاحبان تعطیل شد و کارگران تعدیل و اخراج شدند.
فرماندار شهرستان رستم مشکلات کارخانه قند شهرستان را به کلافی سردرگم تشبیه کرد و گفت: به رغم پیگیری های مکرر انجام گرفته متاسفانه در بحث راه اندازی کارخانه اقدامی از سوی متولیان امر صورت نگرفته است.
سید ابوطالب حسینی افزود: یکی از مهمترین مشکلات کارخانه؛ تاخیر و تعویق در پرداخت مطالبات کارگران و بدهی به بانک تجارت، اداره دارایی و شرکت گاز و عدم رفع مشکل بیمه و بازنشستگی کارگران است و هرچه سریع تر باید نسبت به رفع مشکلات و سایر مسائل داخلی اقدام شود.
وی اضافه کرد: با همه این مشکلات اقدام خوبی که با همکاری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس صورت گرفته بازنشسته کردن 19 نفراز کارگران و پرداخت حقوق ماهیانه به آنان بوده است.
حسینی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در شهرستان رستم گفت: با توجه به اینکه اکثر کارخانه های قند کشور با مشکل تأمین شکر خام رو به رو هستند، در شهرستان رستم که قطب اصلی اقتصاد آن وابسته به بخش کشاورزی است می تواند با تامین چغندر نقش موثری در راه اندازی کارخانه داشته باشد.
فرماندار رستم به رکود اشتغال در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالای نیروی انسانی و تحصیل کرده در شهرستان راه اندازی مجدد کارخانه قند به عنوان تنها واحد صنعتی در شهرستان می تواند بخشی از مشکلات اشتغال زایی در شهرستان را رفع کند.
کریم عربی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس دربازدیدی که اخیرا از کارخانه قند رستم داشت آمادگی استانداری را برای راه اندازی مجدد و رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه قند شهرستان اعلام کرد.
شهرستان رستم به مرکزیت شهر مصیری در 175کیلومتری غرب شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار