تولیت حرم حضرت معصومه:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در گذشته دست اندازی به موقوفات فراوان بود، ولی وقف در دوران پس از انقلاب به مسیر اصلی خود بازگشت.
کد خبر: ۶۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 23 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، افزود: در زمان طاغوت به موقوفات به چشم طعمه می نگریستند، ولی پس از انقلاب مسیر صحیح وقف در کشور با اصلاحاتی که صورت گرفت، مشخص شد.

وی اضافه کرد: امروز موقوفات پشتوانه و ظرفیتی برای اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه برنامه های فرهنگی اداره کل اوقاف قم در حوزه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ وقف جای بسی تقدیر و تشکر دارد، گفت: لازم است در اینگونه برنامه ها، حتما نسبت به عمل بر اساس نیت واقفان توجه شود.

سعیدی با اشاره به اینکه این کار بهترین تبلیغ برای سازمان اوقاف و فعالیت های مختلف این نهاد انقلابی است، تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه قم هم در این بین دارای فعالیت های فرهنگی و قرآنی خوبی است و مدیریت صحیحی بر موقوفات وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این دیدار گفت: اوقاف استان قم از نظر اجرای طرح های فرهنگی جزء برترین ها در سطح کشور است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با اشاره به مجموعه اقدامات اداره کل اوقاف قم از ابتدای امسال تاکنون، اظهار داشت: در عرصه های مختلف قرآنی، فرهنگی و آموزشی، کارنامه قابل قبولی از اوقاف قم به ثبت رسیده است.

وی افزود: احیای موقوفات، تجمیع اجاره ها، تجدید اسناد موقوفات و مسائلی از این دست در حوزه وقف، با جدیت در قم دنبال می شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای طرح های فرهنگی نیز اداره کل اوقاف قم جزء ادارات برتر کشوری است، گفت: امسال طرح های آرامش بهاری، ضیافت الهی و نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه به نحو احسن اجرایی شد.

حسینی مقدم ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی در آستان مقدس امامزادگان، برپایی خیمه های معرفت و حضور مبلغان در این اماکن از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع چهار برابر نسبت به گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته های تخصصی امور تبلیغی و آموزشی و ارائه مشاوره های تخصصی به عموم مردم از سوی اداره کل اوقاف، خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قالب طرح ضیافت الهی از قاریان برجسته ملی و بین المللی استفاده شد.

وی به طرح اعزام مبلغ به مناطق محروم و روستاهای استان اشاره کرد و عنوان داشت: در این زمینه هم جزء استان های برتر کشور هستیم، به طوری که سهمیه اعزام مبلغ را طی نوروز امسال به اتمام رساندیم و پس از آن مازاد بر سهمیه نسبت به این کار اقدام کردیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار