عدم فرهنگ سازی
در استان آذربایجان غربی نیز بورس از نبود اطلاع رسانی کافی و فرهنگ سازی موثر محروم است .بسیاری از مردم حتی از فعالیتهای آن اطلاعات کافی ندارند.
کد خبر: ۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ،تاریخچه بورس به قرن پانزدهم میلادی میرسد. بازرگانان و صرافان بلژیکی در شهر "بورژ” در مقابل خانه مردی به نام "فن در بورزه”(واندر بورس) جمع می شدند و به داد و ستد می پرداختند. بدین ترتیب نام فعالیتی که بعدها یعنی در سال ۱۴۶۰ بازار متشکلی را شامل گشت از اسم آن مرد بلژیکی گرفته شد.

اما بورس در ایران،با عنوان بورس اوراق بهادر تهران در بهمن‌ماه سال ۱۳۴۶ بر پایه قانون مصوب اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۵ تأسیس شد. اما ریشه های ایجاد بورس اوراق بهادار در ایران به سال ۱۳۱۵ بازمی‌گردد.

بورس منطقه ای آذربایجان غربی در 22 اسفند ماه سال 1383 و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری آذربایجان غربی و با سفر وزیر وقت مسکن و شهرسازی و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس گردید.

علیرغم اینکه این بخش از تجارت در دنیا ،بسیار شناخته شده و بسیار پر رونق میباشد و هستند بسیاری از افراد که بصورت حرفه ایی در این بخش فعالیت کرده و به درآمدهای خوبی هم دست یافته اند.

اما متاسفانه در ایران بدلیل مشکلات اقتصادی،عدم ثبات بازار و دلار و همچنین نبود فرهنگ لازم در این زمینه ،بورس چندان شناخته نشده و از اقبال نسبتا کمتری برخوردار است.

جهت رونق بخشیدن به این بخش و تشویق مردم جهت سرمایه گذاری در این بخش، ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری و از همه مهمتر فرهنگ سازی و شناساندن این بخش از اقتصاد است .تا مردم پولهای سرگردان خود را به این بخش اختصاص دهند.

اشتیاق مردم جهت سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر کمک به اقتصاد شرکتها و موسساتی که در بورس حضور دارند،باعث میشود تا پولهای دست مردم به مصارف دیگر از جمله سرمایه گذاری روی سکه و زمین که چندان در چرخه اقتصاد کشور موثر نیستند ،نرسد.

حال در استان آذربایجان غربی نیز بورس از نبود اطلاع رسانی کافی،تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی موثر محروم است .چه بسا بسیاری از مردم حتی آدرس تالار بورس ارومیه را نمیدانند و از فعالیتهای آن اطلاعات کافی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار