دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت هفته استان اردبیل گفت: امسال در صورت تامین اعتبار ساخت سمفونی شهدای چالدران در اردبیل آغاز می شود.
کد خبر: ۶۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 23 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، توحید دلاور قوام روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسب هفته استان اردبیل افزود: جنگ چالدران نقطه رشادت جوانان اردبیل در دفاع از میهن اسلامی را نشان می دهد که این سمفونی هم با هدف نمایش این رشادت ها اجرا می شود.

وی بیان کرد : برای اجرای این سمفونی رهبران ارکستر از داخل و خارج از کشور همکاری کرده و آن در قالب پروژه دو ساله اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه سرود ملی اردبیل متفاوت از این سمفونی است ، ادامه داد: این سرود با همکاری گروه موسیقی و آواز ودود موذن ساخته شده ولی هنوز به دلیل مشکلات فنی انتشار نیافته است.

وی گفت: این سرود برای هفته استان اردبیل در سالجاری به طور کامل آماده نشده ولی در طول برنامه گرامیداشت اردبیل اجرا می شود.

دلاور قوام با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای هفته استان اردبیل از رونمایی از مجسمه شیخ صفی الدین اردبیلی در مجموعه بقعه شیخ صفی اردبیل خبر داد.

وی گفت: این مجسمه به طول یک و نیم سال طراحی و ساخته شده و تا روز چهارم مرداد ماه سالجاری مراحل ساخت آن به اتمام می رسد.

وی به روز چهارم مرداد ماه به عنوان سالروز استقرار حکومت صفویه اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری هفته استان اردبیل هویت آفرینی برای نسل جدید و یافتن اسوه های اجتماعی و سیاسی از درون استان و معرفی اردبیل است.

وی از برنامه ریزی اجرای برنامه های دیگر برای هفته استان در سال های آتی خبر داد و گفت: تاسیس جایزه ادبی از جمله برنامه هایی است که برای هفته استان اردبیل در سال آینده پیش بینی شده است.

وی گفت: این برنامه با هدف درگیر کردن ادبا و شاعران کشور برای معرفی قابلیت های ادبی و عرفانی استان و همچنین معرفی پیشینه فرهنگ و هنر استان اجرا می شود.

وی نبود بودجه کافی و برنامه ریزی را از جمله دلایل تعویق این برنامه از سالجاری به سال های آتی عنوان کرد.

هفته استان اردبیل از روز دوم مرداد لغایت هشتم مرداد ماه با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی و هنری در استان اردبیل برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار