معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح خیلی پایین است و به نوعی می‌توان گفت در کل دنیا جزو بهترین‌ها هستیم.
کد خبر: ۶۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 24 July 2015
معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح خیلی پایین است و به نوعی می‌توان گفت در کل دنیا جزو بهترین‌ها هستیم.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام محمد مصدق درمراسم معارفه دادستان نظامی همدان با اشاره به اینکه در تمام دنیا دادگاه‌های عام و خاص وجود دارد اظهار داشت: با اینکه دادگاه انقلاب و چند دادگاه دیگر نیز اختصاصی نامیده می‌شوند اما تنها دادگاه خاص که در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته می‌شود دادگاه نظامی است.

وی با تاکید بر اینکه دادگاه‌های خاص برای رسیدگی به جرائم قشر خاصی برگزار می‎شود افزود: این باعث شده ظرافت خاصی در کار وجود داشته باشد تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حتی احضاریه دادن به افراد نظامی نیز از حساسیت بالایی برخوردار است بدین صورت که مبادا احضاریه ارسال شده اقتدار شغل نظامی را خدشه‌دار نکند.

وی با بیان اینکه باید در رسیدگی به جرائم ظرافت خاصی به خرج داد چراکه مخاطبان خاصی داریم، خاطرنشان کرد: هدف از رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در درجه اول حفظ اقتدار فرماندهی، سپس مجازات مجرم و متهم است.

مصدق یادآور شد: از سال 76 تاکنون برای سازمان قضایی نیروهای مسلح موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک وظیفه ذاتی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت چند ساله سازمان قضایی نیروهای مسلح خود را در کنار مخاطبان خاص قرار داده و شاید یکی از عوامل موفقیت چند ساله نیز همین موضوع باشد.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلحادامه داد: ارتکاب جرم در بین نیروهای مسلح خیلی پایین است و به نوعی می‌توان گفت در کل دنیا جزو بهترین‌ها هستیم.

وی بیان داشت: برای پیشبرد هر چه بهتر امور نیاز به مدیریت جهادی و همدلی هر چه بیشتر داریم تا آمار جرائم را به کمترین میزان برسانیم.

دادستان نظامی سابق استان همدان نیز با اشاره به اینکه خوشحالم چهار سال در بین مردم همدان بوده‌ام اظهار داشت: کار در این استان، موهبت‌های الهی است که من توانستم در این مدت از موهبت‌ها برخوردار شوم.

رمضانعلی صالحی ابراز داشت: همدان دارای دادسرای نظامی و قضات و مسئولان خوبی در حوزه قضایی است که باعث پیشرفت این استان شده است.

در پایان این مراسم جعفر طلایی به عنوان دادستان نظامی همدان معرفی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار