معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در استان اصفهان سال گذشته بیش از 55 واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بود راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 100 واحد تولید دیگر که تعطیل شده بود شروع به کار کند.
کد خبر: ۶۵۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 17 September 2018

به گزارش تابناک : صادق نجفی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دیروز در آیین کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی و بازدید از شهرک‌های صنعتی سمیرم اظهار داشت: شهرستان سمیرم یکی از شهرستان‌های خوب کشور و دارای پتانسیل‌های مناسب در زمینه محصولات باغی لبنیات و مسائل مربوط به دامداری و گیاهان دارویی است.

وی افزود: در زمینی به مساحت 12 هکتار با اعتبار 50 میلیارد ریال ناحیه صنعتی بخش دنا کوه با زیرساخت‌های لازم احداث خواهد شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به تلاش و پیگیری مسؤولان و وجود محصولات باغی مرغوب یک ناحیه صنعتی در شهر بیده بخش مرکزی دناکوه همراه با احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و سردخانه مورد نیاز این بخش است که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده شهرک صنعتی روستای هست در سمیرم آب این شهرک بود که با قرارداد سه میلیارد و 800 میلیون تومانی که با اداره آبفای شهری بسته شده مشکل آب شهرک صنعتی هست حل شد.

نجفی یکی از اولویت‌های مهم وزارت صنعت معدن و تجارت را حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست و بیان داشت: در این راستا در ناحیه صنعتی از یک و نیم میلیارد تومان، تسهیلات 4 درصد، 6 درصد و 10 درصد اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به آئین‌نامه تبصره 18خاطرنشان کرد: هفته آینده 34 هزار میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ می‌شود، در راستای حمایت از تولید و راه‌اندازی واحدهای تولید تعطیل شده هم توافق‌نامه‌ای که با قوه قضاییه منعقد شده که هیچ بانکی حق تعطیل کردن هیچ واحد تولیدی را ندارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در استان اصفهان سال گذشته بیش از 55 واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل شده بود راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 100 واحد تولید دیگر که تعطیل شده بود شروع به کار کند.

نجفی تصریح کرد: بسته‌های حمایتی در زمینه استفاده از ارز ثانویه برای پتروشیمی فولاد و مواد اولیه در دستور کار دولت قرارگرفته تا مشکل بسیاری از واحدی‌های تولید در زمینه تأمین مواد اولیه حل شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ در نواحی صنعتی در راستای حمایت از کار و اشتغال در مقابل سرمایه‌گذاری استارت آپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها و جوانان پنج درصد از پول زمین در شهرک‌ها را دریافت می‌کنیم و از سرمایه‌گذاران 10 درصد دریافت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین طبق توافق‌نامه‌ایی که با استانداران نوشته شده بر اساس آمایش سرزمین و ظرفیت‌های مناطق مختلف وزارت صنعت واحدهای تولید را با مشارکت بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار