نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن فصل شروع مدارس، یکی از اصلیترین دلایل خالی بودن کلاسهای درس از معلم را بومی نبودن معلمان و درخواستهای مکرر انتقالی آنان برشمرد.
جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت استفاده نیروهای بومی در آموزش و پرورش، تصریح کرد: یکی از اصلیترین دلایل کمبود نیروی آموزش و پرورش، منتقل شدن نیروهای غیر بومی آموزش و پرورش است که باعث نبود معلم در برخی از مناطق کشور به ویژه مناطق محروم شده است.
تأکید قانون بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مصوبه اخیر طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که پس از کشمکشهای بسیار در مجلس رأی آورد، به استفاده و جذب نیروهای بومی تأکید شده است.
وی ادامه داد: در مصوبه اخیر مجلس 42 هزار نیروهای حق التدریس خرید خدمات آموزشی و پیش دبستانی و 19 هزار و 500 آموزشیار نهضت سواد آموزی تعیین تکلیف شدند و امیدواریم این نیروها با استناد به نیروهای قانون مصوب مجلس به طور کامل بومی جذب شوند.
جذب نیروی بومی یکی از دلایل رضایتمندی از آموزش و پرورش
کوچکینژاد همچنین یکی از دلایل نارضایتی معلمان را هم همین مسئله دانست و افزود: در صورتی که به جذب نیروهای بومی در آموزش و پرورش توجه میشد، شاهد رضایتمندی بیشتری نزد نیروهای آموزش و پرورش بودیم و با حجم درخواستهای مکرر انتقال نیرو نیز مواجه نبودیم.
استفاده از نیروی غیر بومی تخلف نیست
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش در استفاده از نیروهای غیربومی تخلفی مرتکب نشده است ولی ساماندهی نیروهای بومی به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کمک خواهد کرد./