کد خبر: ۶۵۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵ 26 September 2018

نماینده مردم آستارا در مجلس از رسیدگی به طرح سئوالش در صحن علنی خبر داد و گفت: این سئوال که درباره وضعیت نابه‌سامان دانشجویان دکتری است در نوبت رسیدگی صحن علنی قرار دارد.

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از عدم ارائه خدمات رسانی مناسب به دانشجویان مقطع دکتری که از نخبگان جامعه هستند، گفت: متأسفانه وزارت‌ علوم در ارائه خدمات به دانشجویان دوره‌ دکتری توجهی ندارد و این مسئله موجب نارضایتی این قشر نخبه جامعه شده است.

‌پاسخ‌های وزیر قانع کننده نبود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همین خصوص سئوالی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تدوین و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح شد، افزود: پاسخ‌های وزیر علوم در خصوص این سئوال قانع کننده نبود لذا سئوال این طرح سئوال در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: چنانچه کشورهای توسعه یافته پیشرفتی داشته‌‎اند به دلیل حمایت از نخبگان خود بوده است و در این حوزه وزارت علوم کم کاری کرده و حمایتی از نخبگان مقطع دکتری نداشته است.

مشکلات دانشجویان دکتری چیست؟

داداشی، عدم پرداخت تسهیلات به دانشجویان مقطع دکتری، عدم اختصاص بودجه‎های پژوهشی، تأمین نکردن مسکن دانشجویان دکتری و پرداخت نامنظم و ناکافی پژوهانه به دانشجویان دکتری از جمله مشکلات اصلی دانشجویان نخبه مقطع دکتری است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس تأکید کرد: چنانچه بخواهیم به لحاظ علمی در کشور پیشرفتی داشته باشیم، باید برای دانشجویان دکتری خود ارزش قائل شویم و به آن‌ها توجه ویژه کنیم./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار