پلمب 16 قليان‌سرا در كرج
دادستان كرج با اشاره به دستگيري 20 نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار اين شهرستان گفت: اراذل و اوباش دارای سابقه کیفری در زمینه مزاحمت‌های خیابانی، شرب خمر و شرارت خیابانی هستند و محل تجمع آنها بعد از شرب خمر در قليان‌سراها بود.
کد خبر: ۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ 14 January 2015
به گزارش تابناك - البرز: طي سال‌هاي اخير بحث توزيع و استعمال قليان در مراكز عمومي حاشيه‌هاي بسياري را به همراه داشته است.
از سوي ديگر نحوه تجمع افراد در چايخانه‌ها و سرو قليان در اين واحدهاي صنفي نيز مباحث مختلفي را برانگيخته و حتي دستورالعملي در برخي از استان‌ها براي جلوگيري از استعمال قليان در اين واحدها صادر شده است.
با اين اوصاف در روزهاي اخير شنيده شده است كه نيروي انتظامي و دادستاني كرج طرح ضربتي براي برخورد با ناهنجاري‌هاي قليان‌سراها و چايخانه‌ها در دستور كار قرار داده‌اند.
در همين رابطه بخشعلی کامرانی‌صالح فرمانده نيروي انتظامي استان البرز اعلام كرده است: با توجه به قوانین صریح در مورد عرضه قلیان و عملکرد واحدهای صنفی معروف به چای‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، نیروی انتظامی طرحی را با هدف نظارت بر این واحدها در دستور کار دارد.
وي بيان داشت: این طرح‌ها به صورت ویژه و مستمر از سوی ماموران فرماندهی انتظامی استان البرز اجرا شده و نکته مهم این است که طرح‌های فوق مقطعی نبوده و تداوم دارد.
اين فرمانده ارشد انتظامي با اشاره به تخلفات كشف‌شده در قليان‌سراها و چايخانه‌هاي كرج مي‌گويد: تخلفات کشف شده دارای جنبه‌های مختلفی بوده است، برخی از این تخلفات با تذکر اصلاح شده و مدیران واحدهای صنفی پس از دریافت تذکر، موارد قانونی لازم را رعایت کرده‌اند.
كامراني صالح اظهار داشت: از سوی دیگر با برخی از مدیران واحدهای صنفی از جمله چای‌خانه‌ها، قلیان‌سراها و سفره‌خانه‌های سنتی به دلیل ارتکاب تخلفات بسیار و همچنین عدم توجه به تذکرات قبلی، برخورد قاطع صورت گرفته است.
وي بيان داشت: به عنوان نمونه در آخرین بازرسی‌ها 17 نفر در این ارتباط دستگیر شده و پس از بررسی پرونده آنها در مراجع قضایی و صلاحیت‌دار، حکم پلمپ 16 چای‌خانه که به صورت غیر مجاز اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، صادر شده است.
اما حاجي‌رضا شاكرمي دادستان كرج ابعاد تازه‌تري از تخلفات صورت گرفته در قليان‌سراها فاش كرده و مي‌گويد: 20 تن از اراذل و اوباش شهرستان کرج در هفته گذشته با دستور دادستانی کرج بازداشت شده‌اند.
وی افزود: این اراذل و اوباش دارای سابقه کیفری در زمینه مزاحمت‌های خیابانی، شرب خمر و شرارت خیابانی هستند كه محل تجمع آنها بعد از شرب خمر در قليان‌سراها بود كه به همين دليل 16 قهوه‌خانه و قلیان‌سرای در كرج با دستور قضايي پلمب شدند.
اين مقام ارشد قضايي با اشاره به اینکه قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متخلفی نیز در چند وقت گذشته پلمب شده‌اند، افزود: برخورد لازم با تعدادی از این قهوه‌خانه‌ها که به محلی برای تجمع اراذل و اوباش تبدیل شده بودند صورت گرفته است.
شاه‌کرمی تصریح کرد: 6 قهوه‌خانه به همراه قهوه‌خانه‌هایی که از آنها مشروب کشف شده به هیچ عنوان فک پلمب نمی‌شوند و در مورد سایر اماکن بعد از بررسی مجوز و اخذ تعهدات لازم برای رعایت اصول و مقررات صنفی، فک پلمب آنها بررسی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار