مراسم گرامیداشت شهیدان حادثه تروریستی اهواز چهارشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم، علما، روحانیان و مسئولان در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 27 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، در این مراسم که آیت الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید، آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید مهدی صادقی استاندار و سردار آقاخانی فرمانده انتظامی استان حضور داشتند، استاد حوزه علمیه قم طی سخنانی این حادثه را مصیبتی بزرگ برای ملت ایران دانست و اظهار داشت: میلیون ها تن از مردم در این چند روز با دیدن تصاویر کودک چهار ساله و همچنین سربازان، جانبازان و پاسدارانی که مظلومانه در حال رژه به شهادت رسیدند، اشک ریختند.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد اقدام مسببان این واقعه را کوردلانه دانست و افزود: به رگبار بستن افراد از فاصله دور نهایت جهالت، رذالت و پستی و دنباله همان خط شجره ملعونه یزد و یزیدیان در صدر اسلام است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه واقعا شهادت شهدای اهواز غریبانه و مظلومانه بوده است، گفت: شهادت برای ملت ایران افتخار و کرامت است، و این شهادت ها باعث انسجام، همدلی و وحدت مردم و مسئولان می شود، اما روی دیگر سکه در چنین وقایعی برملا شدن چهره دشمن است.

وی افزود: درحالی که آمریکا ایران را محور تروریسم و شرارت می داند، بیشتر آمار ترورشدگان جهان متعلق به ایران است، و به غیر از ده ها هزار تن از مردم عادی که ترور شدند، مسئولان هیچ کشوری بر روی کره زمین به اندازه ما به شهادت نرسیدند.

یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز روز سی و یکم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار