رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان فارس بر لزوم رفع نواقص مسیرهای دوچرخه‌سواری در شیراز تاکید کرد و گفت: شهرداری در افزایش سطح ایمنی این مسیرها اقدام کند.
کد خبر: ۶۶۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 27 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:هادی باشفاعت اظهار داشت: دوچرخه‌سواری یک ورزش مفرح و نشاط‌آور است که در رده‌های سنی مختلف و 2 بخش ورزش قهرمانی و تفریحی انجام می‌شود.

وی افزود: این رشته همچنین به عنوان یک ورزش سبز از جایگاه ویژه در حمل و نقل عمومی برخوردار است و بسیاری از کشورهای پیشرفته توجه فراوانی به آن دارند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان فارس با اشاره به نقش دوچرخه‌سواری در کاهش ترافیک شهری عنوان کرد: ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری برای شهروندان توسط شهرداری‌های بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان فرصت مطلوبی برای انتخاب این وسیله نقلیه سبز برای تردد شهری ایجاد کرده است.

باشفاعت تصریح کرد: گرچه دوچرخه‌سواری یک رشته ورزشی ساده به نظر می‌رسد اما از اصول و نکات تخصصی برخوردار است که عدم رعایت آنها، صدمات جبران‌ناپذیری در پی دارد.

این مقام مسوول ضمن اعلام جایگاه هیات دوچرخه سواری استان فارس به عنوان مرجع دوچرخه‌سواری در استان اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم که استانداردهای این ورزش را اطلاع رسانی کنیم و اگر جایی اصول و استانداردهای این رشته رعایت نشده است را به گوش مسئوولان برسانیم.

باشفاعت با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه سواری به همراه کانکس اجاره دوچرخه توسط شهرداری شیراز در بوستان ولایت واقع در ابتدای بزرگراه حسینی الهاشمی بیان کرد: این اقدام از طرح‌های بسیار خوب شهرداری شیراز است که در صورت رعایت اصول و استاندارهای دوچرخه‌سواری می‌تواند محل مناسبی برای دوچرخه‌سواری تفریحی و ورزشی باشد.

 

 

معایب مسیر پارک ولایت

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس با ذکر معایب مسیر پارک ولایت گفت: این مسیر دوچرخه‌سواری تفریحی دارای پیچ‌ها و شیب‌های تند خطرناک وغیر استاندارد است و تنها از یک جهت قابلیت استفاده دارد.

باشفاعت ادامه داد: دوچرخه‌سواران تحت تاثیر سراشیبی این مسیر به سرعت‌های بالا می‌رسند اما در انتهای مسیر به دلیل عدم توانایی برای کنترل سرعت خود دچار حوادث و سوانح دلخراشی می‌شوند.

وی افزود: سایز دوچرخه‌های اجاره‌ای برای کاربران مناسب نیست و این در حالی است که سایز دوچرخه باید با قد افراد تناسب داشته باشد و همچنین به دلیل پایین بودن زین دوچرخه‌ها به مفاصل صدمات جبران‌ناپذیری می‌رسد که باید توسط مسوول کانکس این ارتفاع تنظیم شود.

باشفاعت معتقد است: باتوجه به الزامی بودن سرویس هفتگی هر دوچرخه؛ شرایط فنی این دوچرخه‌ها نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و در بیشتر موارد ترمزها و دنده‌ها به درستی و دقت کار نمی‌کنند و شهرداری باید بر عملکرد این کانکس‌ها نظارت کند تا این مشکلات رفع شوند.

وی با اشاره به سایر مشکلات موجود در این مسیر عنوان کرد: در حاشیه مسیر دوچرخه‌سواری، خودروها و موتور سوارها نیز تردد می‌کنند که باز هم به دلیل نبودن نظارت، فضایی خطرناک هم برای دوچرخه سوار و عابران پیاده مشکل ایجاد می‌کند.

باشفاعت حضور همزمان دوچرخه‌سواران آماتور و حرفه‌ای را از دیگر نقص‌های این مسیر در شیراز دانست و بیان کرد: دوچرخه سواران آماتور با دوچرخه سواران حرفه‌ای همزمان در پیست BMX حرکت می‌کنند که باعث برخورد و تصادف آنها با یکدیگر می‌شود.

وی پیشنهاد کرد: استقرار یک مربی مجرب در محیط پیست و نظارت بر دوچرخه‌سواران اقدام موثری است که شهرداری با انجام آن می‌تواند در افزایش سطح ایمنی این مسیر دوچرخه‌سواری در شیراز اقدام کند.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس ابراز امیدواری کرد: که با مدیریت علمی مسوولان در اصلاح این موارد اقدامات موثری انجام شود تا بتوانیم به جایگاه "شهر دوچرخه ایران" دست پیدا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار