امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر گفت: اینکه ویزا با دلار هشت هزار تومانی ارائه می‌شود، خوب است اما چرا نباید با همان دلار چهار هزار تومانی عرضه شود؛ باید مسؤولان همه امکانات و توان خود را برای اربعین خرج کنند.
کد خبر: ۶۶۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 28 September 2018

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر، با اشاره به ضرورت توکل داشتن به خداوند متعال، اظهار کرد: جامعه‌ای که توکل نداشته باشد، در بن‌بست‌ها و سختی‌ها قرار می‌گیرد.

مسؤولان امنیتی کشور و شورای تأمین پاسخگو حادثه تروریستی اهواز باشند

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، عنوان کرد: حادثه تروریستی اهواز و شهادت عزیزان ما حادثه کوچکی نبود، اما چطور پنج داعشی در عرض ۱۲ دقیقه به راحتی میدان‌داری کرده و صحنه را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه خرمشهر گفت: شورای تامین استان خوزستان و مسؤولان برنامه‌ریزی آیا نباید در اطراف محل رژه نیروهایی را مستقر می‌کردند، قطعا عمدی از طرف آنها نبود، اما سهل‌انگاری شد، مسؤولان امنیتی کشور و شورای تامین باید پاسخگو این مطالب باشند.

موسوی با اشاره به وضعیت بد آب کشاورزی در خوزستان، اظهار کرد: نخلستان‌ها در حال آتش گرفتن هستند و اگر مسؤولان به این مسئله مهم توجه نداشته باشند، میلیون‌ها نخل در اهواز، سوسنگرد و به ویژه شادگان از بین خواهد رفت.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در سال‌های دفاع مقدس مجموع نیروهای مسلح در کنار یکدیگر و مردم نیز در عقبه جبهه پشتیبان آنها بودند و ملت ما در مقابل هجمه ناجوانمردانه دشمن با عزت مقاومت کرد و وجبی از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

موسوی افزود: در هشت سال دفاع مقدس ما هیچی نداشتیم، اما اکنون توانا هستیم و باید روحیه آن دوران در وجود مسؤولان ما قرار بگیرد، چرا که برخی از مسؤولان ما از آن روحیه دفاع مقدس فاصله گرفته‌اند.

قوه‌قضائیه با مفسدان دانه‌درشت‌ اقتصادی برخورد کند

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: دشمن در معادلات خود به این نتیجه رسیده که توان حمله نظامی ندارد، بر همین اساس به سمت جنگ فرهنگی، اقتصادی و رسانه‌ای روی آورده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها است در رابطه با اقتصاد مقاومتی نقشه راه می‌دهند، اما سوء مدیریت‌ها برخی از مسؤولان و مدیران باعث شده است که این مباحث مورد توجه قرار نگیرد.

متهم اصلی وضعیت اقتصادی کشور مجلس است

موسوی با تاکید بر اینکه قوه‌قضائیه باید با مفسدان دانه‌درشت‌ اقتصادی برخورد کند، اظهار کرد: برخورد با دانه‌درشت‌های مفسد مطالبه رهبری و مردم است، باید بیت‌المال از دست این مفسدان اقتصادی گرفته و به بیت‌المال مسلمین برگشت داده شود.

امام جمعه خرمشهر گفت: متهم اصلی وضعیت اقتصادی کشور مجلس است، رسالت اصلی نمایندگان نظارت است، چرا بر وضعیت اقتصادی کشور نظارتی وجود ندارد.

باید ویزا اربعین حسینی با دلار چهار هزار تومانی عرضه شود

موسوی در رابطه با اربعین حسینی، عنوان کرد: برای حضور در یک اجلاس بین‌المللی ۱۰۰ نفر مبلغ ۲ میلیون دلار هزینه می‌کنند اما زمانی که برای اربعین درخواست ورود می‌کنیم، از نبود اعتبار صحبت می‌کنند، در حالی که اعتبار زیاد است و این بهانه‌ها برای مردم قابل قبول نیست.

وی افزود: اینکه ویزا با دلار هشت هزار تومانی ارائه می‌شود، خوب است اما چرا نباید با همان دلار چهار هزار تومانی عرضه شود، باید مسؤولان همه امکانات و توان خود را برای اربعین خرج کنند، چرا که در سایه این حماسه هنجارها و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود‌.

موسوی خطاب به عراقی‌ها، گفت: برادران عراقی اکنون نوبت شما است، مردم ایران همیشه در کنار شما بودند و خواهند بود، امروز برای پایین آمدن هزینه اربعین حسینی باید در کنار برادران ایرانی خود باشید و بحث کرایه‌ها را کاهش دهید و در مجموع همه باید کنار هم قرار بگیریم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار