مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:
تابناک: مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: 81 نماز جمعه در سطح استان اصفهان برگزار می‌شود و یک‌هزار و 500 نفر نیز در ستاد نماز جمعه استان فعال هستند.
کد خبر: ۶۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود که به مناسبت سالروز نخستین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد، با بیان اینکه جهان غرب همین داشته‌های ما را به علوم دانشگاهی تبدیل کرده است، افزود: یکی از دلایل انحطاط مسلمین این است که در بسیاری از علوم آغازگر بوده‌اند اما به جای تولید علوم بر ورطه اختلافات افتادند و فرصت‌های طلایی را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی است، بیان کرد: این مناسبت‌ها نباید تشریفاتی باشد و باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود و مردم هر هفته باید مورد تذکر یک واجب الهی قرار بگیرند.

صالحیان افزود: نماز جمعه تعاونی صفا و صمیمیت و نیز صله رحم است و در روز جمعه تمامی مساجد تعطیل و مسلمان یک جا همدیگر را ملاقات می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اضافه کرد: در روایات آمده که وقتی دو مومن دست در دست هم می‌گذارند، گناهان افراد همانند برگ پاییزی می‌ریزد و نماز جمعه بهترین تفریح عبادی، سیاسی است.

صالحیان یکی از نیازهای انسان را بحث عرفان و معنویت عنوان کرد و گفت: تمام ادیان این سیر و سلوک عرفانی را قبول دارند و باید در نماز جمعه در مورد عرفان‌ صحبت شود تا عرفان‌های کاذب اجازه ورود پیدا نکنند.

وی ارتباط با مسئولان، دوست‌یابی و رفع مشکلات مردمی را از جمله مواردی دانست که در نماز جمعه می‌توان به آن پرداخت.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان به سال همدلی و هم‌زبانی اشاره کرد و افزود: تحقق شعار سال همدلی و هم‌زبانی در حوزه دین از طریق وعاظ منابر، ائمه جماعات و مداحان صورت می‌گیرد که از این طریق باید صدای بدعت و خرافات تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای نیز ائمه جماعات هر کدام به تایید این قضیه پرداختند، گفت: هر کدام از افراد تیم مذاکره‌کننده در مورد این مسئله حرف زدند و ائمه جماعات در بیان صحبت‌ها در خصوص مذاکرات آزاد هستند.

صالحیان همچنین به تعامل دولت و مردم اشاره کرد و افزود: تلاش شده که ائمه جماعات بر مبنای حمایت از دولت و پرهیز از انتقادات خطبه بخوانند تا مصداق بارزی از همدلی و همزبانی میان دولت و ملت ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به 840 ستاد برگزاری اقامه نماز جمعه در کشور اشاره و بیان کرد: سهم استان اصفهان 81 مرکز اقامه نماز است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افراد فعال در ستادهای برگزاری نماز جمعه کل کشور 20 هزار نفر و در استان اصفهان یک‌هزار و 500 نفر هستند.

وی درباره مشارکت و همکاری جوانان و نوجوانان امور مساجد، افزود: در این راستا افراد سالمند را بازنشسته و از مشارکت نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش استفاده کرده‌ایم.

صالحیان در پایان در خصوص حفظ آثار میراث فرهنگی و اقامه نماز جمعه در این اماکن، تصریح کرد: جهت پیشگیری از رساندن هرگونه آسیب به بناهای تاریخی و قدیمی مساجد جامع شهرها مسئولان میراث فرهنگی عضو ستاد هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :