دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور با تاکید بر اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، گفت: با رفع تحریم‌ها در پنج سال آینده هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 25 July 2015
سیدمحمدرضا مرتضوی در بیست و چهارمین اجلاس سراسری رؤسا و دبیران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید توجه ویژه به صنعت، معدن و تجارت در کشور شود و برخی از افراد عضو خانه‌های صنعت و معدن در استان‌ها در انتخابات اتاق‌ بازرگانی رای آورند و امیدواریم حضور این اشخاص در اتاق سبب ارتقای بخش صنعت و تجارت در استان‌ها و در نهایت در کشور شود.

دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور افزود: توافقاتی که در مذاکرات هسته‌ای به وقوع پیوست را نباید از یاد ببریم زیرا رویکرد دنیا و پروژه ایران هراسی که رژیم غاصب صهیونیستی آن را دنبال می‌کرد و یک اجماع عمومی را علیه ما به وجود آورده بود با درایت مقام معظم رهبری از بین رفت.

وی تصریح کرد: نتایج این مذاکرات برای ما در صنعت و تجارت بسیار مفید خواهد بود و با تحریم و بسته شدن سوئیفت مشکلات فراوانی به ما تحمیل شد و به نظر من فارغ از پول‌هایی که به خزانه برمی‌گردد اعتبار ایران که منشاء صلح و تمدن در منطقه بوده نقش اصلی خود را در اقتصاد جهانی به دست می‌آورد.

مرتضوی یادآور شد: ما برای رشد 8 درصدی در تولید ناخالص داخلی باید تمام تلاش خود را داشته باشیم و به نظر من با توجه به منابع گازی و نفتی این مهم کاملا شدنی است و ما هیچ راهی جزء چنین رشدی برای بهبود اقتصاد کشور نداریم.

دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور گفت: ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و به نظر من در پنج سال آینده هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری وارد کشور می‌شود که این موارد رشد ویژه کشور در آینده نزدیک را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: باید امکانات هر استان را در بحث سرمایه‌گذاری مدون کنیم که به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی شود و البته تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی وجود دارند که به دلیل کمبود سرمایه با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند و با همکاری شرکت‌های خارجی می‌توان اقدامات ویژه‌ای در این ارتباط داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار