خانه هنرمندان ایلام با همت شهرداری در مجموعه تفریحی رفاهی چغاسبز افتتاح شد.
کد خبر: ۶۶۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 01 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام، دکتر طالب صادقیان اظهار کرد: استان ایلام از نظر منابع و شرایط اقلیمی ممتار است اما هنوز آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها بهره نبرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هنرمندان، اساتید و نیروی انسانی شایسته‌ای داریم، ادامه داد: متاسفانه چهره‌ی شهر غمناک است و زیرساخت‌ها و از جمله زیرساخت‌های فرهنگی آن در حد یک شهر معمول نیست و در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی جای کار زیادی وجود دارد و در برخی پارامترها از جمله سرانه‌ی سبز با استانداردهای ملی و بین‌المللی فاصله داریم.

شهردار ایلام با تاکید بر اینکه شهر ابعاد مختلفی دارد و همه باید در ساختن شهر کمک کنند، گفت: بی‌تفاوتی هر شهروند می‌تواند به مشکلات شهر بیفزاید و یک ایده‌ی حتی پیش پا افتاده می‌تواند به ارتقاء شهر کمک کند.

صادقیان ابراز امیدواری کرد افتتاح خانه هنرمندان هم به زدودن غمناکی شهر کمک کند و هم بتواند زمینه فعالیت و ایده‌پردازی هنرمندان را در ساختن شهری بانشاط فراهم کند.

«علی‌اشرف صندوق‌آبادی» استاد خوشنویسی نیز به نمایندگی از هنرمندان اظهار کرد: سرمایه‌های هر شهری نیروی انسانی خلاق و ماهر و محور و هدف توسعه نیز انسان است و رعایت این نکته در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به تعالی در حوزه شهروندی منجر می‌شود.

وی ضمن قدردانی از شهرداری ایلام تاکید کرد: خانه‌ی هنرمندان متعلق به همه‌ی فعالان عرصه‌های هنری است و باید تمام این افراد در برنامه‌های خانه‌ی هنرمندان نقش‌آفرینی کنند.

«حبیب‌الله محمودیان» عضو هیئت علمی دانشگاه نیز خواستار برپایی نمایشگاه دائمی از هنرمندان ایلامی ، برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای کودکان شد./ع

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار