نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تصویب لایحه TCF گفت: نپیوستن به FATF در راستای تشدید تحریم ها و خواسته های ترامپ است.
کد خبر: ۶۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 02 October 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:«بهرام پارسایی» با اشاره به ضرورت پیوستن ایران به FATF گفت: 4 لایحه ای که با تصویب آنها ما می توانیم به FATF بپیوندیم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

 

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی این انتقاد را دارند موادی در لایحه CFT استعماری است که باید بگوییم لازم نیست ما به همه مواد تن بدهیم بلکه می توانیم با اصلاحات و تغییرات زیادی که به وجود می آوریم این اشکالات را نیز رفع کنیم.

 

پارسایی با اشاره به اینکه اگر ما به FATF نپیوندیم نزدیک ترین دوستانمان نیز نمی توانند با ما ارتباط مالی و بانکی برقرار کنند و قطعا فشار بر مردم بیشتر می شود، گفت: برخی می گویند با پیوستن ما به FATF نمی توانیم به سوریه، لبنان و یمن کمک کنیم که باید بگوییم این کشورها خودشان در حال حاضر عضو FATF هستند که فقط 2 یا 3 کشور است که عضو نیست.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: اگر ما به FATF نپیوندیم فشار بر مردم از لحاظ اقتصادی بیشتر می شود و در راستای تقویت تحریم ها و خواسته های ترامپ گام برداشته ایم.

 

وی با اشاره به پیشنهاد رییس کمیسیون امنیت ملی مبنی بر حضور بانک ها و دولت در جلسه بررسی لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: در حال حاضر مخالفان FATF پیام های تهدیدآمیزی به نمایندگان مجلس می دهند که عمدتا با شماره تلفن های اصفهان و مشهد است و معلوم است اینها از کجا هدایت می شوند گرچه ممکن است البته گروهی از مخالفان با FATF از روی ناآگاهی مخالفت کنند.

 

پارسایی تاکید کرد: واقعیت FATF آن چیزی نیست که برخی بیان می کنند، نمی شود گفت 180 کشور دنیا مستعمره هستند و فقط ما می خواهیم مستعمره نباشیم نه آنها مستعمره هستند و نه ما به دنبال این هستیم که مستعمره شویم بلکه ما معتقدیم برای مقابله با ترامپ و تحریم های وی باید ما به FATF بپیوندیم و اگر ما به FATF نپیوندیم در راستای خواسته ترامپ و تشدید تحریم ها گام برداشته ایم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار