در جلسه درس خارج اصول مطرح شد
یکی از مراجع تقلید در ادامه با توصیه به طلابی که تازه عمامه گذاری کرده اند گفت: ما به ایشان می گوییم برخی از حلال ها را برای شما حرام بوده و نباید برخی از کارهایی که مردم عادی انجام می دهن از سوی روحانیون انجام شود.
کد خبر: ۶۶۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 03 October 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان می فرمایند مردم گاهی از ترس ذلت به سوی ذلت می شتابند.

وی با اشاره به اینکه انسان از نظر قرآن کریم بسیار با ارزش است، بیان کرد: روحانیون و کسانی که مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت می شوند باید اموری که بر خلاف شؤون این جایگاه است پرهیز کنند چرا که این لباس احترام زیادی دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید برخی از کارها توسط روحانیون انجام شود، افزود: حتی اگر از نظر زندگی با مشکلاتی روبه رو شویم ولی نباید برخی از امور را انجام دهیم چرا که مردم به عمل روحانیت نگاه کرده و عمل ما مردم را متدین می کند و اگر خلاف آن را مشاهده کنند دین آنها لطمه می بیند.

وی در ادامه با توصیه به طلابی که تازه عمامه گذاری کرده اند گفت: ما به ایشان می گوییم برخی از حلال ها برای شما حرام بوده و نباید برخی از کارهایی که مردم عادی انجام می دهند از سوی روحانیون انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر وضع زندگی روحانیت دینی باشد مردم متدین می شوند و اگر دینی نباشد اثر عکس می گذارد. طلاب تصور نکنند که اگر فلان کار را انجام ندادند کوچک می شوند بلکه این خیال کوچکی است که انسان را کوچک می کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار