امام‌جمعه اقلید: تبلیغات سوء دشمن را از دیگر عوامل آشفتگی بیشتر بازار خواند و تصریح کرد: برخی از مسؤولان مربوطه نیز در این رابطه کوتاهی یا کم‌کاری کردند و نباید اجازه می‌دادند که مملکت به‌واسطه عده‌ای دچار چالش شده و دشمنان خوشحال شوند.
کد خبر: ۶۶۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 06 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه  این شهر اظهار داشت: آشفته‌بازاری که در کشور به وجود آمد و گرانی‌های حبابی که به اوج رسید چند علت داشت که یکی از آن‌ها خودمان بودیم.

وی عنوان داشت: وقتی شنیدیم که برخی از اجناس در کشور به علت احتکار روبه کمبودی است، شروع به خریدن آن‌ها با چند برابر قیمت اصلی کرده و با این کار گرانی‌ها را به اوج رساندیم.

امام‌جمعه اقلید بابیان اینکه عده‌ای خانه‌های خود را فروخته و سکه و دلار و ارز خریدند و برخی بر طبل کمبود کالا کوبیده و به احتکار اجناس پرداختند، افزود: باید از دوران دفاع مقدس و منش امام(ره) که حتی اجازه تأمین اجناس موردنیاز خودشان را از بازار سیاه و آزاد نمی‌دادند و همچنین زمان پیامبر(ص) که حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را صرف اسلام کرد درس گرفت.

طالبی تبلیغات سوء دشمن را از دیگر عوامل آشفتگی بیشتر بازار خواند و تصریح کرد: برخی از مسؤولان مربوطه نیز در این رابطه کوتاهی یا کم‌کاری کردند و نباید اجازه می‌دادند که مملکت به‌واسطه عده‌ای دچار چالش شده و دشمنان خوشحال شوند.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به حادثه تروریستی اهواز در روز 3 شهریورماه امسال و فرمایش مقام معظم رهبری و قول سپاه قدرتمند ما برای انتقام گرفتن، اشاره و با تأکید بر اینکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و اطلاعات ما افتخار کشور هستند، بیان کرد: سبزپوشان مجاهد سپاه ایران با قدرت تمام، انتقام خون این شهدا به‌ویژه محمدطاهای خردسال را از تکفیری‌ها و الاحوازی های جنایتکار که به خیال خام خودشان در پناه آمریکا، مصون هستند و ما به آن‌ها دسترسی نداریم را گرفتند.

طالبی با اشاره به اینکه اروپا چند ماه است که به دنبال این است که زیر بار تحریم‌های آمریکا علیه ما نرود، اما نمی‌داند چه کند، اظهار کرد: دنیای اروپا ذلیل آمریکا هستند اما متأسفانه مسؤولان مربوطه ما متوجه این مطلب نیستند یا نمی‌خواهند باشند.

وی خاطرنشان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، از این‌ها کاری ساخته نیست و از ترس آمریکا حاضر نیستند در برابر او به خاطر امضایی که کردند، بایستند و دفاع کنند.

امام‌جمعه اقلید به برخی از ذلت‌ها و خواری‌هایی که آمریکا باوجود تمام سوءاستفاده‌هایی که از عربستان می‌کند اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، توجه امام زمان (عج) و فرمان‌برداری از امام (ره) و مقام معظم رهبری عزتی خداوند به ما عنایت کرده که باید قدرش را بدانیم.

طالبی با اشاره به بخش‌هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در ورزشگاه 100 هزارنفری آزادی بیان داشت: اگر دشمن در ما احساس قدرت، وظیفه و عزم راسخ را مشاهده کند، عقب می‌نشیند اما اگر احساس ضعف، اختلاف و فاصله ما را ببیند، شدت عمل خود را بیشتر می‌کند.

خطیب جمعه اقلید ادامه داد: به فرمایش رهبری، دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن‌بست است و راه‌حلی وجود ندارد مگر زانو زدن و تسلیم شدن در برابر آمریکا اما اقتصاد ملی می‌تواند تحریم را شکست دهد و سیلی دیگری بر آمریکا باشد.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تسهیل اسباب حرکت عظیم اربعین، از همت افرادی که در شهرستان اقلید نسبت به راه‌اندازی موکب‌ها تلاش کردند، قدردانی و عنوان کرد: کمک و مساعدت نقدی و غیر نقدی تمام متصدیان برپایی این موکب‌ها ازجمله موکب برون‌مرزی اباصالح المهدی (عج) قابل‌تقدیر است.

گرامی‌داشت یاد شهید سردار حسین همدانی، بزرگداشت هفته نیروی انتظامی و دامپزشکی و قدردانی از تلاشگران این عرصه و تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه اقلید در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر به آن‌ اشاره کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار