"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 26 July 2015
آموزش در زندان‌ها و تقویت روحیه خودباوری

تسنیم: معاون آموزشی، پژوهشی سازمان فنی وحرفه‌ای همدان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال، ۵۱۱ نفر دوره و ۱۰۴ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه ای برای زندانیان استان همدان برگزار شده است.

رضا زارعی اظهار داشت: زندانیان شهرهای همدان، نهاوند، ملایر، تویسرکان، کبودرآهنگ و بهار در 26 حرفه مرکز فنی حرفه‌ای همدان آموزش دیده‌اند.

معاون آموزشی، پژوهشی سازمان فنی وحرفه‌ای استان همدان افزود: زندانیان این 6 شهر در رشته‌های برق ساختمان، پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، پیرایشگری مردانه، تعمیر موتور سیکلت، تعمیر تلفن همراه، جوشکاری، کامپیوتر، سرویس و نگهداری خودرو و غیره آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مربیان انتخابی برای زندانیان از افراد خبره و آموزش دیده هستند که به خوبی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را در اختیار زندانیان قرار می‌دهند تا پس از رهایی به کسب و کار مناسبی بپردازند.

زارعی به آموزش‌های زندانیان خانم نیز اشاره و تاکید کرد: مددجویان خانم شهرستان کبودرآهنگ رشته خیاطی را به خوبی فراگرفته‌اند.

معاون آموزشی، پژوهشی سازمان فنی وحرفه‌ای استان همدان افزود: ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای به زندانیان از سال 1371 در کشور در دستور کار قرار گرفت و تاکنون تاثیر بسزایی در کاهش برگشت مددجویان به زندان‌ها داشته است و بستر مناسبی برای اشتغال آنها و بازگشت به زندگی سالم را فراهم کرده است.

اعلام آمادگی همدان برای میزبانی مسابقات قهرمانی تیراندازی

مهر- رئیس هیئت تیراندازی استان همدان گفت: هیئت تیراندازی استان همدان درخواست میزبانی مسابقات قهرمانی کشور این رشته در رده بزرگسالان را به فدراسیون اعلام کرده است.
علیرضا شمسی پور با اشاره به نقویم ورزشی هیئت تیراندازی استان همدان اظهار داشت: تقویم ورزشی هیئت تیراندازی استان همدان در سال جاری یکی از پربارترین تقویم های تنظیم شده در سالهای گذشته است و در سال جاری آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور به فدراسیون اعلام کرده ایم.

وی افزود: امکانات زیرساختی هیئت تیراندازی استان همدان در سطح بالایی قرار دارد و به راحتی توان برگزاری میزبانی های کشوری را در همدان داریم.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هیئت تیراندازی استان همدان گفت: در سال جاری با تلاش های فراوان برای هیئت یک دستگاه کمپرسور خریداری شد.

شمسی پوربا بیان اینکه سلاح ها باید بعد از چند بار مصرف شارژ شوند، عنوان کرد: در صورتی که شهرداری کمپرسور داشت اما حاضر نبود سلاح های هیئت را پر کنند و هر هفته ۲۰۰ هزار تومان برای انتقال این کپسول ها به تهران و بازگرداندن دوباره به همدان هزینه می شد که خوشبختانه با هزینه ۲۵ میلیون تومان اعتبار یک کمپرسور برای هیئت تیراندازی خریداری شد.

وی با بیان اینکه رشته تیراندازی نیازمند توجه بیشتر کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان است، بیان کرد: تیزاندازی تنها رشته ای است که هر روز مصرفی دارد و روزانه ساچمه و سیبل مصرف می کند و سالانه برای هر نفر بیش از شش میلیون تومان صرف هزینه خرید ساچمه و سیبل می شود.


تلگرامی ها مراقب باشند

فارس- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از ساخت استیکرهای نامناسب در برنامه تلگرام بنده در مصاحبه‌ای عنوان کردم که این برنامه مسدود خواهد شد.

وی درباره وضعیت برنامه تلگرام و مسدود شدن آن بیان کرد: پس از ساخت استیکرهای نامناسب در برنامه تلگرام بنده در مصاحبه‌ای عنوان کردم که این برنامه مسدود خواهد شد.

واعظی افزود: به دنبال این مصاحبه، مدیران شرکت تلگرام با ما تماس گرفتند و ضمن عذرخواهی بیان کردند که آن قسمت از برنامه که برای ساخت استیکر است را در ایران مسدود می‌کنند تا مشکلات این چنینی حادث نشود.


اجرای طرح اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات 400 میلیون تومانی

فارس- طرح «مشارکت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها»، طرح جدیدی از سوی دولت است که با تسهیلات 200 و 400 میلیون تومانی با اخذ وثیقه کارت یارانه متقاضیان به صورت مشارکتی در روستاها اجرا می‌شود.

امروز معضل بزرگ بیکاری گریبان‌ اغلب جوانان را گرفته است،یکی از دلایل عمده مهاجرت روستاییان به شهرها هم همین بیکاری و نداشتن درآمد است؛حال به منظور توسعه پایدار روستایی، دولت تدبیر و امید در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی، طرحی را برای اشتغال‌زایی مردم روستا ارائه کرده که در صورت اجرای صحیح و به موقع، موجب دلگرمی و درآمدزایی جامعه روستایی به خصوص جوانان روستا خواهد شد.

این طرح با عنوان «مشارکت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها» علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در جامعه، در بهبود محیط روستایی، تراکم جمعیت، افزایش تولید ملی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی خواهد داشت.

از دیگر اهداف این طرح؛ اشتغال‌زایی، کارآفرینی جمعی، کاهش نرخ تورم به دلیل کاستن نقدینگی، هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد و پایدار، افزایش بهره‌وری و تکمیل زنجیره ارزش تولید، خوداتکایی، افزایش توان اقتصادی مردم، زودبازده بودن طرح و کم هزینه بودن برای دولت است.

در دستورالعمل اجرای این طرح آمده که نحوه مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستا شامل انجام فعالیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، خدماتی، بازرگانی و گردشگری است.

واجدین شرایط برای این طرح اشخاص حقوقی غیر دولتی مانند شرکت‌های سهامی خاص و تعاونی‌ها هستند که در صورت پیشنهاد طرح در کمیته اجرایی متشکل از مدیرکل امور روستایی، مدیرکل امور اقتصادی، نماینده مؤسسه عامل و نماینده دستگاه اجرایی، به کمیته‌ای در تهران ارسال می‎شود و پس از تصویب در روستا به اجرا درمی‌آید.

این طرح به دو صورت مشارکتی با عضویت 200 خانوار و غیر مشارکتی با عضویت کمتر از 200 خانوار قابل اجرا است و بعد هر خانوار چهار نفر لحاظ شده است.

این طرح با پرداخت تسهیلاتی تا سقف 200 تا 400 میلیون تومانی به صورت مشارکتی در بین خانواده‌های روستایی اجرا می‌شود که مستلزم مشارکت همگانی روستاییان است.

در این زمینه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ما در سطح روستاها خدماتی مانند آب، برق و گاز را داریم و وجود این زیرساخت‌ها بدون داشتن درآمد نشان داده روستایی در روستاها ماندگار نیست.

فریدون عربی اجرای طرح مشارکت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها را یکی از طرح‌های جدید دولت دانست و اظهار کرد: این طرح طبق ماده 194 برنامه توسعه پنجم کشور در دولت به تصویب ر سیده است.

وی افزود: این طرح در برنامه ششم نیز پررنگ‌تر از قبل جزو طرح‌های آبادانی و توسعه روستاها دیده شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه در این طرح تسهیلاتی برای پروژه‌های مشارکتی و غیرمشارکتی پرداخت می‌شود، گفت: برای پروژه‌های مشارکتی 400 میلیون تومان و غیرمشارکتی 200 میلیون تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات با 3 و 10 درصد سود، معافیت مالیاتی 10 ساله و تنفس هشت ساله است.

عربی با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی با وجود 200 سرپرست خانوار قابل اجرا است، افزود: در حال حاضر در هر شهرستان یک طرح مشارکتی اجرا می‌شود که با بررسی در کمیته اجرایی و ارجاع به دفتر معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، اجرای آن عملاً کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در این طرح بدون سقف زمانی برای آن در نظر گرفته نشده، افزود: برای اجرای این طرح مشارکت روستاییان، دهیاران، بخشداران و فرمانداران را می‌طلبد.


مانع تراشی در پرداخت تسهیلات ازدواج ؛ اینبار از سوی بانک ها

ایرنا- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان از مانع تراشی بانک های عامل این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجهای جوان انتقاد کرد.
اسدالله ربانی مهراظهار کرد: با وجود اینکه سال قبل اوضاع پرداخت تسهیلات ازدواج کمی بهتر بود اما هم اکنون بانک ها در این زمینه عملکرد رضایت بخشی ندارند.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال همکاری بانک ها در ارایه تسهیلات ازدواج مطلوب نبوده است، گفت: امیدواریم شورای هماهنگی بانکهای استان همدان برای پرداخت وام ازدواج از سوی بانک های عامل اقدام کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال دو هزار تسهیلات ازدواج به زوج های جوان اعطا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

ربانی مهر ادامه داد: در سال گذشته 40 هزار فقره معادل 20 هزار زوج جوان از تسهیلات ازدواج برخوردار شدند که افزایش 80 درصدی نسبت به سال 92 را شاهد بودیم.

وی رقم پرداختی در قالب تسهیلات وام ازدواج در سال گذشته در سطح استان همدان را 118 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: انتظار داریم امسال نیز بانکهای عامل همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجهای در صف انتظار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بانک های ملی، صادرات، کشاورزی، کارآفرین و مهر ایران جزو بانک های پرداخت کننده تسهیلات ازدواج هستند اما در مجموع همکاری مناسبی نداشته اند.


ورزشگاه مریانج روسفید مان کرد

فارس- سرمربی تیم آلومینیوم اراک که تیمش یک روز در مریانج حضور داشت با ابراز خرسندی از میزبانی این شهر گفت: انتظار دیدن چنین امکانات بی‌نظیری در این منطقه را نداشتم.

غلامرضا دلگرم با اشاره به برگزاری دیدار تدارکاتی تیمش برابر گل گهر سیرجان اظهار داشت: به نظر من بازی خوبی بود زیرا دو تیم برای شناسایی نقاط ضعف و قدرت خود تلاش کردند.
وی ادامه داد: وجود چمن بسیار هموار و خوب این ورزشگاه باعث شده بود نمایش دلخواه خود را برابر گل گهر پیاده کنیم و به نوعی به هدف خود از برگزاری این دیدار برسیم.

سرمربی تیم آلومینیوم تصریح کرد: من قبل از ورود به استان همدان انتظار وارد شدن به چنین ورزشگاهی را نداشتم، این امکانات در کشور بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه استان همدان از زیرساخت‌های خوبی برخوردار است و وجود ورزشگاه شهید حاجی بابایی گواهی بر این مدعاست.

دلگرم عنوان داشت: این کمپ باید میزبان رویدادهای بین‌المللی باشد نه اینکه تمرینات در آن پیگیری شود.

وی بازیکنان جذب شده تیمش را جزو بهترین‌ها عنوان کرد و افزود: تیم ما در بازار نقل و انتقالات به دنبال بهترین‌ها بود نه ستاره‌ها، چراکه معتقدیم تیم می‌تواند بازی کند نه بازیکن خاصی.

سرمربی تیم آلومینیوم اراک با بیان اینکه هنوز تیم ما چند جای خالی دارد و ما دنبال پر کردن نقاط ضعف خود هستیم، خاطرنشان کرد: در سال پیش رو شرایط لیگ دسته یک بسیار متفاوت است، زیرا انجام 38 بازی بسیار زیاد است و با فرسایشی شدن لیگ مصدومیت‌ها نیز افزایش می‌یابد، پس باید نیمکت قوی را برای پشتوانه تیم اصلی بسازیم.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار