مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد
تابناک: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماهه نخست امسال مشارکت و کمک‌های مردمی به بهزیستی اصفهان بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 26 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سعید صادقی با اشاره برخی اقدامات این سازمان و برنامه‌های بهزیستی در استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر در سطح محلات استان اصفهان گروه‌هایی تشکیل شده تا برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و مرکز اورژانس اجتماعی با شماره 123 و شماره تلفن 1480 از 8 صبح تا 8 شب مردم را راهنمایی می‌کنند.

وی بیان کرد: امروزه تمام مردم برای چگونه سالم زندگی کردن نیازمند مشورت و آگاهی و دانش هستند، خوشبختانه این امکان را سازمان بهزیستی فراهم کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 2 هزار مرکز در سطح استان فعایت می‌کنند، گفت: از این تعداد بالغ بر هزار مرکز مربوط به مهدکودک‌ها است، بیش از 41 خانه کودک و نوجوان در سطح استان وجود داشته که از 500 کودک و نوجوان مراقبت می‌کنند.

وی گفت: استان اصفهان تنها استانی به شمار می‌رود که 60 آدینه مهد در آن وجود دارد و از یک هزار و 100 باب مهد کودک در استان، بیش از 50 مهدآدینه در محل‌های برگزاری نماز جمعه این استان تاسیس شده است.

صادقی با اشاره به نحوه فعالیت این مهدهای کودک تصریح کرد: راه‌اندازی این مهدهای کودک با همکاری ستادهای نماز جمعه شهرها در روزهای جمعه در محل‌های برگزاری نماز جمعه برپا و خانواده‌ها، کودکان خود را در زمان خطبه‌ها و اقامه نماز به این مهدها می‌سپارند.

وی با بیان اینکه غربال‌گری شنوایی و بینائی یک دیگر از خدمات ارزشمند این سازمان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 67 درصد نوزادانی که در استان متولد شدند مورد آزمایش شوایی قرار گرفتند و از این تعداد بالغ بر 52 کودک ناشنوا شناسایی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته بیش از 350 هزار کودک 4 تا 6 ساله مورد آزمایش قرار گرفتند که از این تعداد بالغ بر 460 کدوک دچار اختلال بینایی و تنبلی چشم بودند.

وی با بیان اینکه اقبال و اعتماد مردم به سازمان بهزیستی بیشتر از قبل شده ، گفت: در 3 ماهه نخست امسال مشارکت و کمک‌های مردمی به این سازمان بیش از 300 درصد رشد داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار