ناخوانایی عملکرد با حرف
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی از فرسوده بودن 12 درصد بافت شهری در سطح استان خبر داد و خواستار توجه جدی به نوسازی این بافت شد.
کد خبر: ۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴ 23 January 2015

به گزارش تابناک،علی داداش زاده در مراسم تودیع و معارفه شهردار نازک علیا با اشاره به اینکه متاسفانه 3 هزار هکتار بافت فرسوده شهری در سطح استان شناسایی شده که 12درصد بافت شهری را شامل می شود، افزود: احیای این بافتها برای جلوگیری از بروز آسیبها و خسارات ضروری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بافتهای فرسوده شهری در آذربایجان غربی مشکلات زیادی به لحاظ ارائه خدمات امداد و نجات در صورت وقوع حادثه وجود دارد، اظهار داشت: با احیای بافتهای فرسوده شهری با توجه به آماده بودن زیر ساختها از توسعه حاشیه نشینی نیز جلوگیری می شود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: متاسفانه بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 30درصد جمعیت شهر ارومیه شامل 200هزار نفر در حاشیه شهر سکونت دارند.

داداش زاده از حمایت مالی هزار و 20 میلیارد ریالی شهرداریهای آذربایجان غربی طی امسال خبر داد و عنوان کرد: با این وجود اعتبارات شهرداری و حمایتهای مالی دولتی جوابگوی نیاز شهرها نبوده که شهرداران باید نسبت به جذب سرمایه گذار برای اجرای طرحهای توسعه توجه ویژه داشته باشند.

وی بر لزوم راه اندازی واحد سرمایه گذاری در شهرداریهای آذربایجان غربی تاکید و اضافه کرد: این طرح برای کاهش درآمدهای شهرداریها از محل جرایم و تعرفه ها و سرمایه گذاریهای درآمدزا برای شهرداریها اجرا و شهرداران باید با بکارگیری بخش خصوصی و مشارکت سرمایه گذاران و عقد قرارداد با سرمایه گذار طرح توجیهی خود را عملیاتی کنند.

اما واقعا جای حیرت و بسی تعجب است که مسئولین محترم در هر پست و مقامی که هستند دور از واقعیات جامعه صحبت میکنند و یا اینکه با واقعیات جامعه آشنا هستند و سخنانشان صرفا بوی تبلیغات و خوراک رسانه ایی میباشد.

آنچه در عمل دیده میشود تمامی سیاستهای شهری در خصوص نوسازی بافت فرسوده و یا بطور عامیانه آپارتمان سازی ،در راستای جلوگیری از ساخت و ساز بوده و عملا نه تنها کمکی به این بخش که بخش اعظم آن را بخش خصوصی تشکیل میدهد- نمیشود ،بلکه رفتارها و عملکردها در راستای جلوگیری از این کار میباشد.

امیدواریم که هیچ گاه گذر هیچ ابو البشری به سازمان نظام مهندسی ،شهرداری و سایر ارگانهای مرتبط با ساخت و ساز نیافتد.چه بسا که در مراجعه به سازمان نظام مهندسی عملا عجز و ناتوانی خود را در مقابل چند مهندس جوان و گاهی اوقات کار نابلد حس خواهد کرد و راهی برای گریز از این وضعیت را جستجو خواهد کرد.باور اکثر بخش خصوصی در این مورد متفق القول بر ناصحیح بودن قوانین و یا اجرای نادرست قوانین در این بخش حکایت دارد.نظارت های سطحی و ناکافی،دریافت مبالغ هنگفت،برخوردهای نامناسب و گاهی توهین امیز،متخلف قلمداد کردن بخش خصوصی در خصوص ساخت و ساز،برخوردهای تبعیض آمیز و چندگانه،وجود فساد مالی در نظارتها و صدها مشکل دیگر ،هر کارفرما را از ادامه کار پشیمان میکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار