فرماندار جاسک گفت: وضعیت شترهای سرگردان در جاده ها به یک معضل برای این شهرستان تبدیل شده و هر از گاهی جان تعدادی از مردم منطقه را می گیرد که برای کنترل آن باید شترهای جاسکی را شناسنامه دار کرد.
کد خبر: ۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 27 July 2015
به گزارش تابناک، علی سالاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که شتر های سرگردان ایجاد کردند و خسارت ها و تلفاتی که بویژه در شب بوجود می آورند طی دو سال گذشته کارگروهی از دهیاران، شورا ها و خود شترداران برای اصلاح شرایط نگهداری دام فراهم شده است.
 
وی افزود: یکی از مسائلی که وجود دارد دستگاه های متولی امور دام مانند جهاد کشاورزی باید آموزش های لازم را به صاحبان شتر بدهند متاسفانه به دلیل عدم آموزش و کمبود اطلاعات، صاحبان شتر نگاه اقتصادی به شتر ها ندارند وقتی نگاه اقتصادی باشد شرایط نگهداری و پرورش فراهم می شود.
 
سالاری با بیان اینکه باید شتر ها را شناسنامه دار کرد، گفت: اعتبار این کار در اختیار متولیان آن قرار گرفته است و اینها می توانند تعرفه اقتصادی داشته باشند.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: جاسک بیش از 700 هکتار بیابان دارد که تبعاتی مانند طوفان گرد و خاک و از بین رفتن مراتع را به دنبال دارد، مرتع مناسبی برای تغذیه دام ها وجود ندارد و در این خصوص از بخش خصوصی می خواهیم در زمینه مرتع سازی ورود کند البته اعتباراتی را از صندوق توسعه روستایی وابسته به نهاد روستایی ریاست جمهوری در اختیاراشان می گذاریم.
 
فرماندار جاسک گفت: خیلی از دامداران برای رفع گرسنگی دام های خود سرشاخه های درختان را قطع می کنند که این کار نابودی پوشش گیاهی و محیط زیست را در پی دارد از جهاد کشاورزی و امورآب و دستگاه های مربوطه می خواهیم همکاری کنند تا عزمی که برای تغییر الگوی کاربری بوجود آمده است را با جدیت ادامه دهیم.
 
سالاری افزود: وقتی شتر ها شناسنامه دار شوند دامداران باید از آنها محافظت کنند در غیر این صورت جریمه می شوند، البته ابتدا باید دغدغه دامداران که تامین غذا و آب دام است برطرف شود و این تنها زمانی ممکن است که به مرتع داری بپردازیم و گونه های مناسب اقلیم را پرورش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار