مدیر عامل موسسه حیات پاک اردبیل از برگزاری جشنواره و مسابقه بادبادک‌ها در محوطه دریاچه شورابیل خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 27 July 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سید شریفی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران برگزاری این جشنواره را هدف ارتقا فرهنگ حمایت از محیط زیست، ارتقا بهداشت روانی در بین خانواده ها و معرفی جاذبه های گردشگری دریاچه شورابیل عنوان کرد.

وی با تاکید به اینکه جامعه هدف اصلی این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، افزود: در نظر داریم با این جشنواره فرصتی برای پرورش خلاقیت و استفاده از مواد دورریختنی را در بین کودکان فراهم سازیم.

مدیر عامل موسسه حیات پاک اردبیل در خصوص قوانین این جشنواره اضافه کرد: برای شرکت در مسابقات تمامی شرکت‌کنندگان باید ثبت نام و نسبت به اخذ شماره اقدام نمایند.

سید شریفی با بیان اینکه برای هر ۲۰ نفر شرکت کننده یک نفر داور انتخاب می‌شود افزود: هر بادبادک دست‌ساز یا آماده امتیاز خاص خود را دارند از جمله اینکه تعداد گوشواره، رنگ‌آمیزی بادبادک ها و ترسیم آرم و شکل با توجه به فرهنگ منطقه امتیازات مختص به خود را خواهد داشت.

وی در خصوص امتیازات تصریح کرد: ساخت بادبادک دست ساز ۲۰ امتیاز، ارائه بادبادک آماده پنج امتیاز، رنگ آمیزی وطراحی ۱۵ امتیاز، انتخاب الگوی ساخت متناسب با فرهنگ ایرانی وبومی پنج امتیاز، مدت زمان پرواز بادبادکها حداکثر ۱۰ امتیاز، زمان به پرواز در آوردن بادبادک ها پنج امتیاز، ارتفاع پرواز ۱۰ امتیاز، انجام حرکات نمایشی در هوا پنج امتیاز و ابعاد بادبادک حداکثر ۱۵ امتیاز محاسبه خواهد شد.

به گفته مدیر عامل موسسه حیات پاک اردبیل این مسابقه روز پنج شنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند تا زمان برگزاری بادبادک خود را جهت شرکت در این مسابقه آماده کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار