رئیس پلیس راهور استان با اشاره به تداوم اجرای طرح در محدوده قبلی از منتفی شدن اجرای افزایش محدوده طرح خبر داد:
در سال‌های اخیر در کلان‌شهر مشهد ایجاد گره‌های ترافیک در معابر اصلی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به امروزه کلان‌شهرها با مشکلات متعددی از‌جمله مباحث ترافیکی دست و پنجه نرم می‌کنند که بی‌توجهی به آن زمینه‌ساز ایجاد بحران‌های شهری خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 27 July 2015


زوج و فرد بزرگ نشد

  در سال‌های اخیر در کلان‌شهر مشهد هم ایجاد گره‌های ترافیک در معابر اصلی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. متولیان امر، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی درون شهری و تشویق شهروندان برای استفاده از این سیستم حمل و نقلی را راهکار اساسی رفع مشکلات ترافیکی می‌دانند. از‌سوی دیگر چند سالی است که هم‌زمان با فرارسیدن نوروز و تابستان به دلیل حضور گسترده زائران در کلان‌شهر مشهد، طرح محدودیت ترافیکی خودروهای شخصی به صورت زوج و فرد برای رهایی از شلوغی و گره‌های ترافیکی در اطراف حرم اجرایی می‌شود. هرچند اوایل امسال محمد حسن واحدی معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از افزایش محدوده اجرای طرح زوج و فرد در تابستان امسال با مصوبه شورای همتای استان خبر داده بود اما حالا که چند روزی از پایان ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی می‌گذرد، خبری از اجرای این مصوبه نشده است.یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

افزایش محدوده طرح فعلا منتفی است
در همین رابطه، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی به خبرنگار شهرآرا، گفت: افزایش محدوده طرح زوج و فرد در کلان‌شهر مشهد که پیش از این مقرر شده بود در تابستان انجام گیرد، فعلا منتفی است. سرهنگ حمیدرضا گرایلی اظهار کرد: بر‌اساس مصوبه شورای همتای استان می‌بایست محدوده اجرای طرح زوج و فرد در کلان‌شهر مشهد در تابستان امسال و پس از پایان ماه مبارک رمضان افزایش می‌یافت که اخیرا اجرای این مصوبه تا انجام بررسی‌های بیشتر لغو شد.
 
تداوم اجرای طرح در محدوده مرکزی 
وی با اشاره به اینکه در‌حال‌حاضر محدوده طرح زوج و فرد ٧.٥‌کیلومترمربع است، تصریح کرد: اجرای این طرح از قبل ماه مبارک رمضان تاکنون ادامه دارد و با توجه به وضعیت ترافیکی کلان‌شهر مشهد، اجرای آن همچنان تداوم خواهد یافت. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر‌اساس مصوبه جدید شورای همتای استان، تا زمانی که زیر‌ساخت‌های لازم به‌صورت کامل شامل نصب دوربین‌ها در تمام‌ ورودی‌ها و خروجی‌ها و ساخت پارکینگ اجرایی نشود، محدوده طرح زوج و فرد به ١٧‌کیلومتر مربع افزایش نمی‌یابد. گرایلی ادامه داد: در‌حال‌حاضر فقط در گیت‌های ورودی دوربین وجود دارد، اما در محدوده ١٧‌کیلومتری طرح زوج و فرد، طرح عنکبوتی اجرا می‌شود؛ به این معنا که در تمام‌ نقاط دوربین ثبت تخلف ورود به محدوده نصب خواهد شد.

ترافیک روان در داخل طرح 
وی با بیان اینکه ‌٥٠درصد از تعداد خودروهای متخلف ورودی به محدوده طرح را شهروندان مشهدی و ٥٠‌درصد را خودروهای زائران تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کل خودروهای ورودی به محدوده طرح ترافیک روزانه ٩١‌هزار و ٥٢١‌دستگاه بوده که از این تعداد ٧٩‌هزار و ٧٥٩‌خودروی شخصی است. گرایلی در ارتباط با تاثیرات اجرای طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی مشهد بر کاهش بار ترافیکی عنوان کرد: با توجه به اعلام سازمان محیط زیست از زمان اجرای طرح زوج و فرد کاهش آلودگی هوا را شاهد بوده‌ایم که این سبب رضایت مردم شده است. وی تاکید کرد: در محدوده اجرای طرح زوج و فرد با وجود اینکه همچنان بار ترافیکی وجود دارد اما روان است.

هزینه‌کردن برای طرح کار اشتباهی است
گفتنی است، صفحه رسمی اینستاگرام امام جمعه مشهد، روز گذشته با انتشار مطلبی نارضایتی آیت‌ا... علم‌الهدی از اجرای طرح ترافیک در کلان‌شهر مشهد را منعکس کرد. آیت‌ا... علم‌الهدی اظهار کرده است: به شهردار قبلی و فعلی مشهد گفته‌ام هزینه کردن برای طرح ترافیک کار اشتباهی است؛ چرا‌که این طرح سر سوزنی منطبق با شهر زیارتی مشهد نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار