رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: استان اصفهان سال گذشته تعداد 69 موکب فعال در ایام اربعین داشته که این‌که این رقم امسال به 74 موکب رسیده است.
کد خبر: ۶۷۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 23 October 2018

به گزارش تابناک : مصطفی نوریان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان سال گذشته تعداد 69 موکب فعال در ایام اربعین داشته که این‌که این رقم امسال به 74 موکب رسیده است.

وی ادامه داد: این موکب‌ها کاملاً مردمی و در جهت اسکان و تغذیه زائران حسینی فعالیت دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: 5 موکب در مرز چذابه، مهران و شلمچه، ۱۸ موکب در مسیر نجف تا کربلا برپا خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳ موکب در اطراف حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) به‌صورت مشترک با برادران عراقی به خدمت‌رسانی زوار اربعین حسینی می‌پردازند و 18 موکب دیگر در موکب مرکزی اصفهان، با عنوان موکب شهدای مدافعان حرم استان اصفهان مستقر خواهد بود.

نوریان با اشاره به ظرفیت اعلام‌شده ستاد اربعین در میزبانی زائران اربعین گفت: در سال گذشته طبق ظرفیت اعلام‌شده از طرف ستاد مرکزی اربعین 40 هزار نفر اسکان و حدود 40 هزار نفر تغذیه بوده است که ما میزبانی 50 هزار نفر اسکان و بیش از 80 هزار نفر تغذیه را داشته‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: ظرفیت اعلام‌شده امسال برابر 65 هزار نفر اسکان و بیش از 200 هزار نفر تغذیه است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به توقف چند روز موکب‌داران در مرز تصریح کرد: با توجه به ناهماهنگی‌های پیش‌آمده در صدور ویزا و همچنین بسته بودن مرزها، موکب‌دارها نتوانستند به‌موقع خود را کربلا برسانند که این امر موجب خسارت و فاسدشدن برخی مواد غذایی پروتئینی شده است.

وی اذعان داشت: مشکلات پیش آمد سبب شد تا نماینده وزیر خارجه عراق برای رفع مشکلات در تهران و همچنین مرزهای شلمچه و مهران حضور پیدا کنند.

نوریان در پایان از زائران ایرانی درخواست کرد: از زوار خواهشمندیم به‌موقع در کربلا حضور پیدا کنند و با رعایت 3 روز اسکان، کمک کنند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به زائران اباعبدالله خدمت‌رسانی کنیم چراکه حضور بیش از 3 روز باعث می‌شود باقی زائران نتوانند به‌قدر کافی از امکانات بهره ببرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار