جوانان فوتباليست تيم صباي قم با قبول يك شكست ديگر در مسابقات اين فصل ليگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌هاي كشور روي لبه پرتگاه سقوط قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۷۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲ 25 October 2018

به گزارش تابناک قم، هر اندازه که حضور موفق تیم فوتبال جوانان صبای قم در سه فصل گذشته مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور با کسب نتایج بسیار خوب و موفق همراه بود، اما این تیم در نخستین تجربه حضور در لیگ برتر به هیچ وجه وضعیت مطلوبی ندارد.

جوانان فوتبالیست صبای قم سال گذشته در سومین دوره متوالی حضور در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور موفق به کسب مقام قهرمانی و مجوز صعود به لیگ برتر شدند تا قم برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال قم یک تیم در لیگ برتر جوانان ایران داشته باشد.

قعرنشینی صبا در جدول 12 تیمی لیگ برتر

بازیکنان جوان، مستعد و آینده‌دار فوتبال قم در کنار کادر فنی موفق صبا نوید روزهای خوب فوتبال قم در لیگ برتر جوانان را می‌دادند اما اکنون که هفت هفته از بازی‌های نیم‌فصل نخست لیگ برتر باشگاه‌های کشور سپری شده، صبا در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته و روی لبه پرتگاه سقوط گام برمی‌دارد.

نخستین شکست صبا در میهمانی نفت

جوانان صبای قم برای انجام نخستین بازی خود طبق برنامه سازمان لیگ فوتبال ایران راهی جنوب کشور در استان خوزستان شدند تا در میهمانی تیم نفت اهواز به میدان بروند، تیمی که هم اکنون صدرنشین لیگ برتر است و در خانه خود با سه گل تیم جوانان صبا را با شکستی سنگین بدرقه کرد.

تنها پیروزی صبا در مقابل شاهین

فوتبالیست‌های آینده‌دار استان قم در هفته دوم مسابقات نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه شهید جعفر حیدریان قم پذیرای تیم شاهین شهرداری بوشهر بودند و این تیم میانه جدولی را در پایان یک دیدار سخت و نفس‌گیر با نتیجه یک بر صفر شکست دادند تا قمی‌ها را به خود امیدوار کنند.

یک امتیاز صبا از میهمانی ستارگان

سومین مسابقه صبای قم از فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران، دومین مسابقه خارج از خانه بود که در میهمانی تیم ستارگان گرگان برگزار شد و شاگردان داوود عاصم‌آبادی با وجود اینکه دقایق زیادی از این بازی را 10 نفره بودند، با تساوی بدون گل میزبان خود را متوقف کرده و یک امتیاز به قم آوردند.

نخستین شکست خانگی صبا از مس

نماینده فوتبال استان قم در هفته چهارم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های جوانان کشور در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم دومین بازی خانگی را در مقابل تیم مطرح مس کرمان برگزار کرد اما در میان ناباوری با شکست غیر منتظره سه بر یک از زمین خارج شد تا دومین باخت این فصل و نخستین شکست خانگی را بپذیرد.

سومین باخت در جدال با ذوب‌آهن

صبایی‌ها مصمم و با انگیزه برای جبران این شکست ناباورانه، در هفته پنجم از نیم‌فصل نخست لیگ برتر راهی اصفهان شدند تا در مقابل تیم ذوب‌آهن قرار بگیرند، در حالی که ذوبی‌ها همانند صبا وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی نداشتند اما از فرصت بازی در خانه به خوبی بهره برده و صبا را با نتیجه سه بر دو مغلوب کردند تا از انتهای جدول فاصله گرفته و نماینده قم در وضعیت نامطلوب قرار بدهند.

استعفای سرمربی صبا به دلیل نتایج ضعیف

صبای قم با این باخت از نظر روحی در وضعیت بسیار بدی قرار گرفت، به ویژه اینکه داوود عاصم‌آبادی سرمربی صبایی‌ها بعد از این باخت خارج از خانه، استعفای خود را رسانه‌ای کرد ولی پادرمیانی مدیریت تیم‌های پایه باشگاه صبا بار دیگر عاصم‌آبادی را به نیمکت این تیم بازگرداند تا صبا در سالی که از نظر مالی و مدیریتی با مشکلات زیادی مواجه است، بیش از این به بحران نرود.

چهارمین شکست صبا برابر فولاد

این اتفاقات تاثیر روحی بسیار منفی در روحیه تک تک بازیکنان و عوامل تیم جوانان صبای قم ایجاد کرد، به طوری که صبایی‌ها در دیدار خانگی هفته ششم در ورزشگاه حیدریان قم برابر فولاد خوزستان بار دیگر دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا بردند و دومین باخت خانگی و سومین شکست این فصل در کارنامه آنها به ثبت رسید تا همگان به خوبی در جریان اوضاع نابسامان صبا قرار بگیرند، صبایی‌ که کاملا به حال خود رها شده است.

تداوم ناکامی‌های صبا برابر قوی‌ سپید

جوانان صبای قم که در فصل 98 – 1397 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با وضعیت مالی نامساعد نیز دست و پنجه نرم می‌کنند، برای بازی هفته هفتم نیم‌فصل راهی شمال ایران و شهر انزلی شدند تا در میهمانی تیم مطرح ملوان بندر انزلی ملقّْب به قوی سپید به میدان بروند اما این بازی هم با شکست صبا همراه بود.

نکته جالب توجه این است که تیم‌های با سابقه فوتبال ایران یعنی صبای قم و ملوان بندر انزلی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند و دو کاندیدای سقوط به دسته پائین‌تر فوتبال ایران بودند، به همین خاطر در هفته هفتم رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور دیداری فوق‌العاده حساس برگزار کردند.

صبا با اندوخته 4 امتیازی در انتهای لیگ برتر

با توجه به نتایجی که در هفته هفتم از نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال جوانان ایران رخ داد، تیم صبای قم با همان اندوخته چهار امتیازی خود در آخرین رتبه جدول رده‌بندی 12 تیمی بازی‌ها باقی ماند تا جوانان فوتبالیست قم بیش از پیش در خطر سقوط به دسته پائین‌تر قرار بگیرند، اما ملوان بندر انزلی با عبور از سد صبا هشت امتیازی شد و جایگاه خود را تا میانه جدول رده‌بندی مسابقات ارتقاء داد.

صدرنشینی خوزستانی‌ها و قعرنشینی نماینده قم

در جدول رقابت‌ها تا پایان هفته ششم، تیم‌های نفت اهواز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، شاهین بوشهر، گل‌گهر سیرجان، ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندر انزلی، ستارگان گرگان، مس کرمان، البدر بندر کنگ و صبای قم در مکان‌های اول تا تا دوازدهم رده‌بندی جای گرفته‌اند.

داود عاصم‌آبادی سرمربی موفق تیم جوانان صبای قم در سه فصل گذشته لیگ دسته اول ایران که تیمش در نخستین سال حضور در لیگ برتر با بحران مواجه شده، در گفت‌وگو با فارس از وضعیت زمین تیم ملوان به شدت گلایه کرد و یکی از عوامل باخت تیمش برشمرد و با ابراز گلایه از وضعیت مالی و کمبود امکانات صبا تصریح کرد: یکی به داد صبا برسد مشکلات زیادی داریم و حیف است که مسوولان قم این جوان‌ها را به حال خود رها کرده‌اند و تیم هیچ حامی ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار