استاندار کرمانشاه گفت: از کمک سازمان ملل به زلزله زدگان استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۶۷۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 27 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس بازوند صبح شنبه ۵ آبانماه نشست مشترکی با مدیر دفتر اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران و هیئت همراه در سالن جلسات استانداري داشت.

استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: از کمک های سازمان ملل در زمینه استانداردسازی زیرساخت های آب و فاضلاب مناطق زلزله زده و همچنین توانمند سازی آسیب دیدگان از زلزله و ساکنان بافت های حاشیه ای شهر کرمانشاه استقبال می کنیم.

وي ادامه داد: انتظار می رفت نهادهای وابسته به سازمان ملل بسیار زودتر از این ها به کمک مناطق زلزله زده می آمدند و فعالیت بیشتری از خود نشان می دادند ولی هنوز فرصت هست و ضرورت این کمک ها کاملا احساس می شود.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: کرمانشاه یک شهر مهاجر پذیر است و در زمان جنگ جمعیت بسیار زیادی از شهرهای مرزی به اجبار در این شهر ساکن شده اند و علاوه بر این یک جمعیت زیادی نیز به‌شکل مداوم از شهرها و روستاهای استان های همجوار به کرمانشاه سرازیر می شوند که اغلب این مهاجرت ها از سر ناچاری صورت می گیرد.

مهندس بازوند افزود: این مجموعه عوامل دست به دست هم داده و باعث شده شاهد شکل گیری یک جمعیت حاشیه نشین بسیار گسترده در شهر کرمانشاه باشیم‌ و این حاشیه نشینی ها آسیب های بسیار زیادی به کرمانشاه وارد کرده است.

وي اظهار داشت: شهر ۹۰۰ هزار نفری کرمانشاه، حدود ۴۵۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد برای درک بهتر ابعاد موضوع، کافیست بدانیم ۱۰ مرکز استان جمعیتی در این حدود دارند لذا وجود چنین جمعیتی با درآمد سرانه پایین نه تنها به پویایی و بهبود وضعیت شهر کمک نمی کنند بلکه برای شهرداری نیز بسیار هزینه زا است و همین وضعیت باعث شده شهرداری حتی از تامین حقوق پرسنل خود نیز عاجز باشد.

استاندار كرمانشاه گفت: بخش خصوصی نیز تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در چنین شهرهایی ندارد زیرا این جمعیت فقیر توان خرید خدمات و کالا ندارندبنابراين در این شرایط بدیهی است که کرمانشاه نیازمند کمک سازمان های توسعه گرا وابسته به سازمان ملل است.

مقام ارشد استان ادامه داد: در اغلب نسخه های توانمند سازی عنوان می گویند ابتدا مردم باید توانمند شوند و بعد از این مرحله کمک های دیگری نیز انجام شود. درحالیکه حاشیه نشین ها معمولا در شرایط بسیار بغرنجی زندگی می کنند و همزمان با این توانمندسازی ها، نیازمند اقامت، بهداشت، غذا و ... هستند.

استاندار كرمانشاه گفت: تسهیل گری، آسفالت و یا آموزش به تنهایی نمی تواند دردی از این حاشیه نشین ها درمان کند و آن ها نیازمند درآمد حداقلی و شغل هستند تا بتوانند گذران زندگی کنند لذا انتظار داریم سازمان ملل به این موضوعات در روند توانمند سازی توجه داشته باشند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار