کد خبر: ۶۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 27 July 2015

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس البرز گفت: خیرین تا کنون حدود 100 میلیارد تومان به ساخت مدارس کمک کرده‌اند.

علی بهرامی اظهارکرد: استان البرز در سال‌های آتی برای رفع معضلاتی چون کمبود مدارس، مدارس فرسوده، مدارس دوشیفت و سرانه ورزشی پایین مدارس مجموعا به دو هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار عمرانی نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اوضاع نابسامان اعتباری به خصوص در بخش آموزش و پرورش، تامین این میزان از اعتبار در کوتاه مدت دور از انتظار بوده و با این روند مشکلات کنونی به قوت خود باقی می‌ماند.

بهرامی با تاکید بر عملکرد خیرین یادآور شد: با توجه به مشکلات موجود، چشم امید آموزش و پرورش به خصوص در بخش مدرسه سازی همواره به سمت کمک های مردمی و خیرین مدرسه ساز بوده است.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس البرز خاطرنشان کرد: به این منظور اردیبهشت هر سال جشنواره‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین برگزار می‌شود که تاکنون نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

بهرامی تصریح کرد: این جشنواره که از سال 1390 برگزار می‌شود، دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته است به طوری که در سال ابتدایی 13 میلیارد تومان، سال 91 بیش از 17 میلیارد تومان، در سال 92 حدود 20 میلیارد تومان، سال 93 رقمی بالغ بر 23 میلیارد تومان و امسال نیز 26 میلیارد تومان کمک از طرف خیرین جمع آوری شده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد کمک خیرین البرزی افزود: خیرین البرزی تا کنون حدود 100 میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند که این رقم به طور میانگین به معنی کمک سالانه 20 میلیارد تومان است در حالی که اعتبار تخصیصی استانداری به این بخش سالانه 10 میلیارد تومان است.

بهرامی گفت: در استان البرز خیری به نام مصلی نژاد زندگی می‌کند که هر سال ساخت یک مدرسه را تقبل کرده و آن را به آموزش و پرورش تحویل می‌دهد علاوه بر این افرادی نیز هستند که در جشنواره خیرین مدرسه ساز کمک‌هایی در حد یک میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: دولت به تنهایی پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش به خصوص در بخش مدرسه سازی نیست و امیدواریم که این روند رو به رشد کمک‌های خیرین ادامه داشته باشد؛ چرا که ثمره مدارس به جامعه باز خواهد گشت و اگر دانش آموزی در محیط استاندارد تربیت شود بر جامعه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

بهرامی در پایان از زحمات بنیاد برکت در استان تشکر کرد و گفت: این بنیاد هر ساله تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش را تکمیل می‌کند و امیدواریم این روند بیش از پیش در سال‌های آتی ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار