کد خبر: ۶۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 27 July 2015
مدیرکل اداره کل ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه جامعه نیازمند تنوع در برنامه های فرهنگی است، گفت: عدم تنوع موضوعات ارائه شده فرهنگی در جامعه معضلی است که باید حل شود.
سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ناآگاهی های مردم و دیگر نهادها و دستگاه ها از حیطه وظایف و مسئولیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی فکر می کنند تمام تولیدات فرهنگی شهر، خروجی این اداره کل است در حالی که این اداره کل هیچ تولید مستقیمی در فرهنگ ندارد بلکه ابزار ساز و نقش نظارتی دارد.
وی در ادامه به نظارت و کنترل اداره کل ارشاد بر انجمن های فرهنگی و هنری که تولیدکننده محصول فرهنگی هستند، اشاره کرد و گفت: ما کتاب چاپ نمی کنیم، موسیقی نمی سازیم، وظیفه ما نظارت بر تخطی از خطوط قرمزاست. ما هوای فرهنگی تولید شده توسط فعالان فرهنگی هنری را تصفیه می کنیم تا مخاطبان در هوایی سالم نفس بکشند و هوای فرهنگی به کفایت در اختیار همگان باشد.
رفع موانع برگزاری کنسرت در کرج
کاشانی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی اداره کل ارشاد استان در سال جاری یک میلیارد تومان بوده است ابراز خشنودی کرد و گفت: می توانیم در بخش عمرانی به اقدامات خوبی دست بزنیم که خروجی آن برای مردم ملموس باشد.
وی تصریح کرد: در برخی وزارتخانه ها برخی به تخصیص اعتبارات استانی بودجه اعتقاد دارند و برخی به روش های دیگر به همین منظور موانع بر سر راه اجرای فعالیت فرهنگی به چشم می خورد.
وی گفت: اگر معقول بنگریم هر کاری را نمی توان کار فرهنگی دانست، برای رسیدن به اهداف فعالیت های فرهنگی به زمان بسیار طولانی نیازمندیم اما در هر صورت مخاطب ما باید در انتخاب نوع فعالیت فرهنگی آزاد باشد تا زمان های بیکاری اش را به روشی پر کند که برایش مفید باشد.
حسینی کاشانی در پایان با اشاره به رفع موانع برگزاری کنسرت در کرج، گفت: موانع برگزاری کنسرت ها در کرج برطرف و مجوزهای مربوطه برای چند کنسرت صادرشده که به زودی برگزار خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار