کد خبر: ۶۸۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 23 November 2018

تابناک / رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در تلاش هستیم ظرف چند ماه آینده به صورت کمک های جبرانی منابعی را در قالب کالا و نقدی بین مردم توزیع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد باقر نوبخت» در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین- رشت امروز (پنجشنبه اول آذر) در جمع خبرنگاران بیان کرد: همه بخش های اقتصادی در خصوص ثبات اقتصادی تلاش می کنند تا قدرت پول ملی را حفظ کنند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در تلاش هستیم ظرف چند ماه آینده به صورت کمک های جبرانی منابعی را به صورت کالا و نقدی بین مردم توزیع کنیم.

 

وی عنوان کرد: بخشی هم مربوط به کارکنان دولت است که در بودجه ۹۸ رقم قابل توجهی افزایش منظور شده که از سوی برنامه بودجه در پیش نویس لایحه به دولت تقدیم شد و در دولت مورد بررسی است که می کوشیم تا ۱۵ آذر آن را کامل کنیم وعدد نهایی را اعلام خواهیم کرد.

 

نوبخت در خصوص افتتاح راه آهن قزوین- رشت اظهار کرد: افتتاح این راه آهن به کاهش بار ترافیکی که در جاده قزوین – رشت به ویژه در حد فاصل منجیل به رودبار وجود داشت، کمک می کند.

 

وی عنوان کرد: برای این مسیر قطارهای وی آی پی در این مسیر در نظر گرفته شده که می تواند جنبه توریستی را در قزوین و گیلان تقویت کند و به همه شما تبریک می گویم و امیدواریم همه شما در مراسم افتتاح رسمی این پروژه که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، حضور داشته باشید.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: برای این قطعه حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که بخش عمده آن یعنی بیش از یک هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان آن در چند سال گذشته در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

 

وی در خصوص افتتاح نهایی پروژه راه آهن قزوین - رشت خاطر نشان کرد: درصدد هستیم ان شالله سفر استانی آقای رییس جمهور به گونه ای تنظیم شود که در اولین زمان، این پروژه که از نظر کاری تکمیل است، در آینده بسیار نزدیک افتتاح شود این پروژه به لحاظ فنی و ساختمانی تکمیل بوده و فقط زمینه اجتماعی آن باید مهیا شود.

 

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص افتتاح راه آهن رشت- انزلی- آستارا یادآور شد: اقدامات لازم از رشت تا انزلی در حال انجام است که در این سفر از آن قسمت هم بازدید خواهم کرد تا گزارشی برای رئیس جمهور تهیه کنم و ان شالله در سفری که آقای رئیس جمهور به گیلان خواهند آمد، بتوانیم در قطعه رشت به آستارا هم به صورت رسمی کار ساختمانی و زیرساختی را آغاز کنیم که برای آن حدود ۷ هزار میلیارد تومان نیاز است که خوشبختانه تأمین کردیم.

 

وی در خصوص پروژه مترو قزوین هم یادآور شد: در سفر به قزوین در ماه های گذشته از پروژه های استان بازدید کردم و در خصوص آنچه از سوی سازمان و برنامه و بودجه باید به شهرداری کمک شود، مبالغ به طور کامل پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار