معاون علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه دهان و دندان خراسان رضوی اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 30 July 2015
مسعود احمدیان در شورای سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: مسابقات بهداشتی دانش آموزی در سال 93 از بازتاب تربیتی خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر نیز ساز و کار معاینات دانش آموزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: انجام معاینات دانش آموزان در پایگاه‌های بهداشت انجام می‌شود و آزمون سنجش سلامت از دانش آموزانی که در بدو ورود به مدرسه هستند، گرفته می‌شود و در حال حاضر با تصادف آزمون سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول ابتدایی با پایه هفتم رو به رو هستیم که سنجش آزمون پایه هفتم به صورت نوبت‌دهی دنبال می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد حفظ توالی واکسیناسیون دانش آموزان را ضروری دانست و بیان کرد: اجباری برای انجام آزمون سلامت دانش آموزان سال هفتم در سال تحصیلی94-95 وجود ندارد اما به سبب حفظ توالی واکسیناسیون دانش آموزان پیشنهاد می‌شود که معاینات برای دانش آموزان پایه نهم نیز در نظر گرفته شود.

احمدیان از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار در حوزه دهان و دندان خبر داد و گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار به خراسان رضوی در حوزه دهان و دندان اختصاص یافته که نیمی از این اعتبار به بخش آموزش سرازیر می‌شود و در راستای طرح تحول سلامت وزارت بهداشت در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

در ادامه این نشست خبری، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: تامین نیازهای بهداشتی دانش آموزان که 20 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، نیاز به برنامه ریزی و تحول در نظام سلامت و بهداشت دارد و باید سلامت را به عنوان یکی از ابعاد مهم زندگی افراد پذیرفت.

بهرامی پیرامون عقد تفاهم نامه میان آموزش و پرورش خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: براساس این تفاهم نامه گسترش آموزش های خودمراقبتی، افزایش تحرک جسمانی دانش آموزان، تشکیل کمیته تخصصی تغذیه سالم و برپایی کمپین‌های سلامت دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار