استاندار آذربایجان‎شرقی ترجیح داد امشب میهمان هاشم چاووشی بازیگر تله تئاتر معروف «چیلله قارپیزی» باشد؛ به امید اینکه این بار نخواهد با هندوانه توخالی از میهمانان «چیلله گئجه‎سی» پذیرایی کند.
کد خبر: ۶۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 21 December 2018

محمدرضا پورمحمدی ترجیح داد امشب بعد از حضور در شیرخوارگاه احسان میهمان هاشم چاووشی، همکار دیرین و دوست صمیمی خود باشد و برای این هنرمند توانمند که همواره لبخند را بر لبان مردم می‎نشاند آرزوی شادکامی کند.

حوالی ساعت 5 بعد از ظهر به آپارتمان هاشم آقا رسیدیم. باید به طبقه 4 می‎رفتیم و آسانسور ظرفیت همه همراهان استاندار را نداشت. به همین دلیل بیشتر همراهان ترجیح دادند از پله‎ها بالا روند. هاشم آقا که منتظر این میهمانان عزیزش بود، به محض مشاهده ما با همان لحن شوخ طبع و خنده‎آفرینش گفت: «بابام به آسانسورونان گلیدوز دا... سلام علیکیم...»

10 نفری می‎شدیم و همانند میهمانان تله تئاتر چیلله قارپیزی مشتاق دیدار و پذیرایی هاشم آقا بودیم. استاندار خاطرات شیرینی از همکاری‎های قدیم خود با هاشم آقا در صدا و سیما تعریف کرد و گفت: چقدر در این سال‎ها هاشم آقا مردم را دلخوش کرده و خنده را بر لبان آنها نشانده است.

هاشم آقا هم گفت: بنده هنوز مبتدی هستم و در اول راه. عالم هنر شبیه یک اقیانوس است. چه هنرمندانی در آذربایجان وجود داشته‎اند که گمنام آمده‎اند و گمنام رفته‎اند.

 

این هنرمند از کسانی مثل علی سلیمی، دادستان پور، عاشیق رسول اسکندری و عاشیق رسول قربانی یاد کرد و گفت: اینها مفاخری هستند که در گمنامی زیسته‎اند و جامعه قدر آنها را ندانست.

هاشم آقا ادای بنی صدر را بهتر از خودش درمی‎آورد!!

چاووشی با بیان اینکه در کارنامه کاری 50 ساله‎ام یک نقطه سیاه هم وجود ندارد، افزود: از جمله افتخاراتم این است که اولین نماز جمعه بعد از انقلاب را در تبریز خودم به طور مستقیم از رادیو پخش کرده‌ام.

پورمحمدی هم گفت: همه مردم هاشم آقا را فقط به عنوان یک بازیگر می‎شناسند در حالی که وی هنرهای دیگری مثل صدابرداری و تهیه کنندگی نیز دارند که معمولا از نظرها دور می‌ماند. آن موقع‎ها هاشم آقا ادای بنی صدر را بهتر از خودش درمی‎آورد!! واقعا چه روزهای شیرین و خاطره‎انگیزی بود...

هاشم آقا در ادامه به خاطرات تله تئاتر چیلله قارپیزی اشاره و اضافه کرد: یکبار یکی از دوستان از من پرسید چرا شما داخل هندوانه فیلم را از اول خالی نکردید که مجبور نباشید کل آن مسیر نسبتا طولانی را در فیلم با یک هندوانه سنگین طی کنید؟!! من هم گفتم به نکته خوبی اشاره کردید ولی کاش زودتر می‎گفتید!!!

چاووشی توضیح می‎دهد: چیلله قارپیزی را ما 35 سال پیش به همراه آقای پورهادی در عرض 3 روز نوشتیم و با نابازیگران تمرین و پخش کردیم. 3 هزار تومان هم در آن زمان کل هزینه پروژه بود. با این حال همه مردم از این تله تئاتر 45 دقیقه‎ای ابراز خرسندی کرده‎اند.

در قدیم پینه‎ها روی زانوی شلوار بود و حالا در دل است

استاندار هم بیان کرد: در وجود هاشم آقا کاریزمایی وجود دارد که همه اطرافیان از آن انرژی می‎گیرند و ناخودآگاه شاد می‎شوند. گم شده امروز جامعه ما نشاط و سرزندگی است؛ در قدیم پینه‎ها روی زانوی شلوار بود و حالا در دل است و با این اوصاف وجود هنرمندی مثل شما برای جامعه غنیمت بزرگی است.

 تعداد میهمانان امشب هاشم آقا نسبتا زیاد بود اما برخلاف فیلم چیلله قارپیزی دیگر دلهره پذیرایی از اینهمه میهمان را نداشت و قطعا توی هندوانه را خالی نکرده بود!! چند خاطره رنگارنگ دیگر از هندوانه و شب یلدا تعریف کرد و بالاخره هندوانه را برید و صدای برش چاقو خبر از توپری، شیرینی و آبداری هندوانه می‎داد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :