کد خبر: ۶۹۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 25 December 2018

تابناک / رشت- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی در شهرهای مختلف این استان خبر داد و گفت: سخنران مراسم استانی در رشت «محمدحسین صفارهرندی» وزیر اسبق ارشاد است.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر سه‌شنبه در سومین نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد با اشاره به ماندگاری و خاطره‌انگیز بودن ۸ و ۹ دی ماه سال ۸۸ برای ملت ایران و گیلانیان، اظهارکرد: مردم گیلان همواره در دفاع از حریم ولایت و امامت پیشتاز بودند.

وی به مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ نیز اشاره و آن را پیروزی بزرگی برای ملت و نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: عده‌ای با فریب دشمن این شیرینی را به کام ملت ایران تلخ کردند.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ با توجه به مختصات و حجم سرمایه‌گذاری دشمن با تمام توطئه‌ها متفاوت بود، گفت: متاسفانه این فتنه در مدت ۸ ماه خسارات مادی و معنوی بسیاری برای نظام مقدس اسلامی به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بدون تردید پیوند دو عنصر «امت» و «امامت» سبب نزول نصرت الهی در یوم الله ۹ دی شد و این توطئه را خنثی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه همچنین به برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد فتنه در آینده و تأکیدات مقام معظم رهبری برلزوم هوشیاری مردم و مسئولان اشاره و تصریح کرد: حوادث کوی دانشگاه در سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ نشان از برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت دشمن برای خدشه به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه سال ۸۸ اصل نظام را هدف قرار داده بود، افزود: عده‌ای در داخل با همراهی دشمن شعارهای هنجارشکنانه سر می دادند. آنها به خیال خام خود متصور بودند می توانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورند.

اشجری در ادامه با تأکید برلزوم بازخوانی فتنه سال ۸۸ برای نسل جوان جامعه، بیان کرد: می توانیم با تبیین فتنه‌های گذشته برای مقابله با فتنه‌های احتمالی پیش رو از آن تجربه کسب کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تدارک برنامه‌های مختلف برای یوم الله ۹ دی در سطح شهرهای استان گیلان، افزود: «۴۰ سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» شعار محوری بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی سال‌جاری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به همین منظور و برای بزرگداشت این روز اجتماع استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» روز ۹ دی در مرکز استان برگزار می شود، گفت: در سایر شهرها نیز مراسم بزرگداشت ۹ دی برگزار می شود.

وی با اشاره به سخنران این مراسم در مرکز استان، اظهارکرد: «محمدحسین صفارهرندی» وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی شهر رشت است که صبح روز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار می‌شود. ‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار