مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به وجود ۵۰ نوع گیاه دارویی شاخص در این استان گفت: سالانه ۲۰۰ تن انواع گیاهان دارویی از استان فارس به کشورهای مختلف صادر می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 25 December 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرزاد بوستانی با اشاره به اینکه در کل کشور 80 نوع گیاه دارویی شناخته شده شاخص وجود دارد، اظهار داشت: 50 نوع از این تعداد در استان فارس هستند و در تمام عرصه‌های مرتعی استان یعنی بالغ بر 7 میلیون هکتار پراکنده شده است.

وی با بیان اینکه 120 هزار هکتار از مراتع استان به عنوان رویشگاه گیاهان دارویی شناخته شده است، گفت: 11 هزار هکتار از این 120 هزار هکتار در محدوده طرح‌های مدیریت منابع طبیعی است که توسط بهره‌برداران و دامداران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه گیاهان دارویی به عنوان گونه گیاهی اقتصادی دیده می‌شود، افزود: سالانه 200 تن انواع گیاهان دارویی از استان فارس صادر می‌شود و اگر در بحث بازاریابی بیشتر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند نقش مهمی در اشتغال استان داشته باشد.

بوستانی با اشاره به گیاهان دارویی موجود در استان بیان کرد: آنغوزه، باریچه، جاشیر و دیگر گونه‌ها سالانه برداشت و کشت می‌شود همچنین در بحث درختان نیز بادام کوهی از گیاهان دارویی شاخص است که میوه، روغن و شیرابه طبیعی آن در زمینه دارویی کاربرد دارد.

 

وی عنوان کرد: امسال 5 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به کشت بادام کوهی اختصاص دارد که بخشی از آن تعهدات اداره منابع طبیعی است و بخشی نیز توسط تشکل‌ها و گروه‌های مردمی کاشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس تصریح کرد: گیاهان دارویی به عنوان پوشش گیاهی اقتصادی شناخته می‌شود و می‌توان در راستای ایجاد انگیزه برای حفاظت بیشتر از منابع طبیعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، صادرات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار