مدیر بخش زنبورداری سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۶۷ هزار کلنی زنبورعسل در استان همدان شناسایی شده است، تصریح کرد: در سرشماری امسال تعداد کلنی‌های زنبورعسل نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 26 December 2018
علی‌اصغر خرازی از تولید ۲۸۵۰ تن عسل در سالجاری خبر داد و گفت: تولید عسل در استان همدان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، خرازی با تأکید بر اینکه استان همدان به لحاظ آب و هوایی یکی از استان‌های مستعد پرورش زنبورعسل است، اظهار کرد: براساس سرشماری مهر و آبان امسال در استان همدان ۲۱۶۶ بهره‌بردار به شغل زنبورداری مشغول هستند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

خرازی بیشترین کندو‌های سرشماری شده مربوط به شهرستان نهاوند دانست و تأکید کرد: در این شهرستان ۷۱ هزار کلنی زنبورعسل با ۸۲۰ تن عسل وجود دارد.

مدیر بخش زنبورداری سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در استان همدان یک شرکت تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل وجود دارد، عنوان کرد: این شرکت با هدف اصلاح نژاد و تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل در استان فعالیت خود را آغاز کرد که به نتایج چشمگیری در زمینه نژاد کارنیکا و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳ واحد پرورش ملکه زنبورعسل با تولید ۵۰۰۰ ملکه در سال، خاطرنشان کرد: در سطح استان همدان پروژه ارزیابی، رکوردگیری و ثبت مشخصات زنبورعسل در حال اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار