تابش در پاسخ به نماینده اصفهان
تابناک: مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: سال گذشته در مصوبات استانی هیئت دولت به اصفهان، 40 میلیارد تومان به طور ویژه به میراث فرهنگی اصفهان برای توجه به آثار تاریخی و جبران کاستی‌هایی که از دولت قبل به وجود آمده بود، اختصاص داده شد.
کد خبر: ۶۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 01 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علیرضا تابش، با اشاره به سفر استانی حسن روحانی به اصفهان، اظهار کرد: در زمستان سال گذشته شخص رییس‌جمهور، بر موضوع میراث فرهنگی تاکید کردند و در مصوبات استانی، 40 میلیارد تومان در سال 94 به طور ویژه برای توجه به آثار تاریخی اصفهان و جبران کاستی‌هایی که از دولت قبل در استان اصفهان به وجود آمده بود، اختصاص داده شد.

وی افزود: با توجه به وضعیت دولت از نظر بودجه‌ای به طور حتم این رقم محقق می‌شود.
به گزارش ایسنا، عباس مقتدایی نماینده اصفهان، صبح روز پنج شنبه درنشست صمیمانه هنرمندان با رییس سازمان سینمایی کشور گفت: "دکور ابنیه تاریخی اصفهان را نگاه نکنید، در پشت برخی از این کاشی‌کاری‌ها تلی از خاک بالقوه است که دارد به مقام فعلیت نزدیک می‌شود و من در مجلس شورای اسلامی طوماری را به امضای ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس رساندم و از آقای رئیس‌جمهور درخواست یک جلسه ویژه هیئت دولت برای این کار را داشتم." این صحبت‌های عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی واکنش حجت‌الله ایوبی را برانگیخت.

ایوبی در پاسخ به مقتدایی صدماتی که از دولت قبل به میراث فرهنگی کشور وارد شده را یادآوری کرد و گفت: میراث فرهنگی در دولت گذشته هم به شدت سیاسی شد و هم دچار تغییرات مدیریتی فراوان و هم تصمیمات غیر کارشناسانه بسیاری همچون بردن معاونت‌ها به شهرستان‌های مختلف گرفته شد. تصمیماتی که امروز همه کارشناسان با آن مخالف هستند. با این تصمیمات میراث فرهنگی کشور لطمات جبران‌ناپذیری دید و اگر دولت تدبیر و امید خیلی تلاش کند بتواند وضعیت میراث فرهنگی را به وضعیت عادی خود برگرداند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، نیز حضور داشت. وی تا چندی پیش مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور و مدیرکل حوزه ریاست بود و بر سیاست‌های میراث فرهنگی کشور اشراف کامل دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار