کد خبر: ۶۹۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 28 December 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سفر یک روزه وزیر بهداشت که قرار بود با از صبح امروز و ساعت ۱۰ صبح با حضور در محل بیمارستان شهید جلیل یاسوج و افتتاح رسمی این بیمارستان آغاز شود با تاخیر مواجه شده و هنوز آغاز نشده است.
 
ورود وزیر و افتتاح بیمارستان شهید جلیل
لحظاتی پیش وزیر بهداشت وارد یاسوج و به محل بیمارستان یاسوج رفته و این بیمارستان را افتتاح کرد. در این سفر معاون وزیر راه و شهرسازی حضور داشت. 
 
 
افتتاح بیمارستان شهید جلیل با حضور استاندار و نمایندگان استان برگزار شد. از نکات حاشیه ای این افتتاح شلوغی بیش از اندازه مکان افتتاح بود به نحوی که کار بریدن روبان را دچار مشکل کرده بود.
 مشخصات بیمارستان ۲۹۴ تختخوابی شهر یاسوج، این پروژه بزرگ درمانی پیش از ظهر جمعه و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. این بیمارستان در ۸ طبقه و ۳۲ بخش افتتاح شده است.اعتبار هزینه شده با محاسبه تجهیز این بیمارستان ۱۷۰ میلیارد تومان است.زیربنای پروژه ۲۴ هزارو ۸۰۰ متر و مساحت بیمارستان ۵۰۰۰۰ متر مربع است.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که مجوز جذب 31 هزار نفر نیرو در بخش های مختلف حوزه سلامت از سوی سازمان امور استخدامی و دولت به این وزارتخانه صادر شده اما برای این کار در بودجه سال آینده پیش بینی اعتبار نشده است.
مجوز جذب 31 هزار نیرو داریم اما اعتبار نداریم
سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید جلیل اظهار داشت: جذب این تعداد نیرو با توجه به ارزیابی ها و جمع بندی نهایی خود مجموعه دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی بوده است.
وی خواستار توجه ویژه دولت و نمایندگان مجلس برای تامین بودجه لازم برای جذب این تعداد نیرو در بودجه سال آینده شد.
هاشمی تاکید کرد: وزارت بهداشت به ویژه در برخی استان های کمتر برخوردار کشور همچون کهگیلویه وبویراحمد ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و برخی استان های مرزی به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
وی ادامه داد که حوزه سلامت با جان مردم سرو کار دارد و تامین نیروی انسانی نیز مهمترین مولفه در تحقق این هدف است که کمترین کم توجهی و کوتاهی در این راستا توجیه پذیر نیست.
 
لحظه به لحظه با سفر وزیر بهداشت به کهگیلویه و بویراحمد / عدل هاشمی : آقای قاضی زاده روحیه تدبیر و امیدی ندارد /وعده زارعی برای بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یاسوج/ در حال بروزرسانی + تصاویر

وی همچنین دسترسی عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و تمرکز زدایی را از رویکردها و سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید و حوزه سلامت دانست و گفت: امروز مساله سلامت در کانون توجه ارکان نظام ، دولت و مجلس قرار گرفته است.
هاشمی با بیان اینکه ایرانی درجه یک و دو نداریم و همه استان ها و مردم در مناطق مختلف باید دیده شوند، گفت: دولت و شخص رئیس جمهوری بارها تاکید کرده که نباید هیچ مرزی در زمینه توزیع خدمات در کشور قائل بود.
وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه که مشکلی در تامین داروهای اساسی با وجود تحریم ها نیست، گفت: تا حدودی با مشکل انتقال نقدینگی با برخی کشورها مواجه شدیم که این مهم نیز با رایزنی ها و هماهنگی های لازم در حال مرتفع شدن است.
هاشمی افتتاح بیمارستان 294 تختخوابی یاسوج پس از 11 سال از آغاز عملیات اجرایی آن را از آرزوی قلبی خود و یکی از مجهزترین و به روز ترین بیمارستان های کشور دانست و گفت: بخش عمده از ساخت و تمامی تجهیزات درمانی آن ظرف پنج سال گذشته انجام شد.
برگزاری شورای اداری با حضور وزیر بهداشت و معاون وزیر راه
شورای اداری استان با حضور وزیر بهداشت ، معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای این شورا برگزار شد.( در ابتدا و به دلیل همزمانی با زمان نماز جمعه ، تعدادی از اعضا محل جلسه را ترک کردند.)
استاندار ضمن خیر مقدم گفت : خدمات نظام به مردم و بخصوص مناطق محروم از جمله اقدامات خوب دپلت تدبیر و امید است.
احمدی گفت : تا قبل از انقلاب چنین خدماتی در این استان محروم وجود نداشت اما ففط همین امروز با افتتاح ۴ پروژه بیمارستانی تعداد تخت های بیمارستانی به هزار و ۲۰۰ تخت رسیده است.
وی گفت در این بهره برداری ها فقط بحث هتلینگ نیست بلکه بلکه تجهیزات پیشرفته هم نصب شده است.
استاندار در ادامه از تلاش های نمایندگان استان برای کمک به بهره برداری از پروژه ها در بحث تامین اعتبار ، تقدیر و تشکر کرد.
 
 
وعده زارعی برای بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یاسوج
زارع رئیس مجمع نمایندگان استان گفت : این مهمترین پروژه تاریخ استان است ، هر چند یازده سال طول کشید اما عمده کار این پروژه در چند سال اخیر صورت گرفت. 
زارعی افزود : سیصد میلیارد تومان در یاسوج به بهره برداری می رسد .
نماینده بویراحمد و دنا گفت : پروژه های دیگری در مناسبت های دیگر در یاسوج افتتاح خواهد شد.
زارعی به بیمارستان‌های محلی پاتاوه، مارگون و دنا هم اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم انجام گرفته است برای بیمارستان دنا و نیازمند توجه بیشتری است.
وی گفت : این آغاز کار است و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هم در دست بررسی است.
شما روحیه تدبیر و امیدی ندارید
عدل هاشمی نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در این نشست خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت : خیلی از کاستی های وزرات های دیگر را شما با روحیه جهادی خود برطرف می کنید.
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و درمان با لحن شوخی، گفت: حرفی را می‌زنم و امیدوارم که در امان باشیم، آقای هاشمی روح شما به تدبیر و امید نمی‌خورد و به بیشتر به اصولگرایی می‌خورد و امیدوارم که همه فکرها احترام شما را نگه دارند.
غلامرضا تاجگردون با خنده گفت: از جناب خودتان بگوید من هیچی نمی‌گویم. هاشمی‌پور به تاجگردون گفت: شما تا دو سال دیگر در امان هستید، پس نگران نباشید.
هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در ادامه صحبت‌های خود گفت: آقای هاشمی یکی از مشکلات عدم پرداخت حقوق پزشکان است و اگر پزشکان به موقع حقوقش را نگیرد، یقیناً نمی‌تواند با انگیزه خدمت کند. پرداخت به موقع حقوق پزشکان باید مدنظر قرار بگیرد البته از فشارهایی که بر گرده شما است نیز خبر داریم.
تاجگردون : نباید خسته شویم
 غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت با بیان اینکه حافظه‌مان در خیلی از امور ضعیف است، اظهار کرد: در ابتدای مسوولیت آقای هاشمی در وزارتخانه بهداشت، نمایندگان استان، استاندار وقت و آیت الله ملک حسینی خدمت آقای «دکتر هاشمی‌» وزیر بهداشت رسیدیم و خواسته‌های ما آن موقع خیلی زیاد بود. کمترین تجهیزات و امکانات را ما داشتیم و الان تمام تجهیزات لازم را برای این استان فراهم کرد و در این چند سال اخیر بیش از صدها میلیارد تومان اعتبار در حوزه سلامت استان انجام گرفت. و این همه خدمات را در این استان فراهم کردید.
تاجگردون با بیان اینکه کاستی‌ها همیشه وجود دارد، افزود: باید با همین روش و همین شیوه کار کنیم و هیچ وقت نباید خسته شویم. و ماها هم برای ادامه کار همراه شماها هستیم.
قاضی زاده هاشمی درباره 3 نماینده استان چه گفت ؟
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان هم در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک افتتاح بیمارستان 283 تختخوابی شهید جلیل یاسوج، اظهار کرد: آقای زارعی نماینده بویراحمد و دنا شبانه روزی پیگیر کار بیمارستان شهید جلیل بودند که از ایشان تشکر می‌کنم.
وی در ادامه از آقای تاجگردون هم قدردانی کرد و گفت: با وجودی که بیمارستان 32 تختخوابی باشت خیلی وقت پیش آمده افتتاح بود، اما آقای تاجگردون گفتند تا بیمارستان یاسوج را تحویل ندهید، نمی‌خواهم بیمارستان باشت را افتتاح کنید.
وزیر بهداشت با قدردانی از هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ، گفت: حوزه انتخابیه‌ی آقای هاشمی نسبت به سایر دوستان محروم‌تر است و از اورژانس بزرگی ایشان کار عمرانی در حوزه سلامت را شروع کرده که انشاء الله برای تکمیل بیمارستان‌های آن هم تلاش می‌کنیم.
وی به موضوع مطالبات بازنشستگان هم اشاره کرد و گفت: لطف خداوند متعال بود که آقای تاجگردون به سطح مدیریت عالی کشور و بحث بودجه برگشت و در این مدت 6 سال آقای تاجگردون خیلی کمک کار ما بودند. و برای مطالبات بازنشستگان نیز به کمک آقای تاجگردون نیاز داریم.
باید پاسخگو باشیم
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این نشست اظهار داشت: در طول چهل سال گذشته کارهای زیادی به ویژه در این استان انجام شده که قابل قیاس با گذشته نیست.

وی افزود: باید از شهدای عزیز این استان، خانواده‌های آنها، جانبازان، ایثارگران و مدیران دلسوزی که در دولت‌های مختلف کار کرده و همه تلاش کردند بخشی از محرومیت را از چهره این استان بزدایند، تقدیر و تشکر کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم در حوزه اشتغال، مصیبت های اجتماعی و رفاه اجتماعی گرفتاری‌ها و مشکلاتی دارند، گفت: در این زمینه ما مسئول هستیم، باید پاسخگو باشیم و تا جایی که میسر و مقدور است با آنها همراهی کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی اداره کشور شبیه اداره یک خانواده دانست و عنوان کرد: اگر در این چهل سال پدران خانواده ما نه گفتن را مانند بله گفتن بلد بودند شاید شرایط کشور متفاوت‌تر از این بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 98 کشور تقدیم مجلس شوری اسلامی شده است، بیان کرد: ما می‌توانستیم بودجه متفاوتی داشته باشیم تا هر کدام با مصیبت حوزه اجرایی خود را مدیریت نکنیم اما چون نمی‌خواهیم نه بگوییم و مرتب می‌گوییم حفظ وضعیت موجود، از این ستون تا آن ستون فرج هست بنابراین به مشکل برمی‌خوریم.

وزیر بهداشت به افتتاح بیمارستان 294 تختخوابی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: یاسوج هنوز 200 تا 250 تخت بیمارستانی از متوسط کشوری کمتر دارد که امیدواریم بیمارستان خصوصی زاگرس سریع‌تر به بهر‌ه‌برداری رسیده و در خدمت مردم باشد.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌های بالقوه فراوانی دارد اما چون راهبرد تعیین نکردیم و در بخش بودجه‌ریزی کشور هر استانی دیمی کار کرد، ثمره آن این است که در هر باغچه‌ای بیلچه‌ای می‌زنید و هیچی هم به عمل نمی‌آید اما اگر به یک باغچه برسید قطعا می‌توانید برداشت خوبی داشته باشید.

وی ابراز کرد: در سال‌های نخست انقلاب علی‌رغم اینکه امام می‌فرمود راه نجات ما کشاورزی است اما عده‌ای معتقد بودند که صنعت راه نجات ما است و هنوز معلوم نیست کدام یک از آنها بهتر است و در این چهل سال آب را هم هدر دادیم و مشکلاتی ایجاد کردیم.
باید قدرت نه گفتن داشته باشیم
وزیر بهداشت بیان کرد: ما به عنوان مدیران اجرایی باید با جسارت و شهامت بتوانیم قدرت نه گفتن را داشته باشیم اگر دیگران ما را تخریب نکنند زیرا گاهی اینگونه برداشت می‌کنند که شما مردمی و همراه مردم نیستید اما گر ما تقاضاها را افزایش دهیم و نتوانیم جوابگو باشیم همه نظام به ناکارآمدی متهم می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان کارهای خوبی انجام شده است، گفت: شهرستان کهگیلویه از همه شهرستان‌های این استان محروم‌تر است و از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان توسعه داده شود البته نه به شکل بیمارستان‌های 32 تختخوابی زیرا این‌ها همه زیان‌ده هستند بلکه این توسعه به شکل بیمارستان‌های محلی باشد که مردم آرامش داشته باشند.
کمبود بودجه و معوقات بازنشستگان
وی به مشکلات وزارت بهداشت اشاره داشت و بیان کرد: متاسفانه در وزارت بهداشت که نیم میلیون نفر پرسنل داریم حدود 120 تا 130 هزار نفر را خودمان حقوق می‌دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به کسری 32 میلیاردی بودجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، عنوان کرد: همه چیز گران شده است و این را نمی‌توانیم کتمان کنیم حتی بخش‌هایی هم که دست دولت بوده از جمله پتروشیمی را گران کرده است به عنوان مثال وقتی فولاد را بالای چند ده درصد عرضه می‌کنید و از طرفی صنعت چاپ گران می‌شود شیرخشک هم گران می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حوزه تولید دارو که از موارد حیاتی است حدود 30 تا 35 درصد تولیدات ماده دارویی و بقیه کپسول است که از جنس پتروشیمی بوده و 150 درصد گران شده است.

وی ابراز کرد: مشکلی که ما در وزارت بهداشت با آن روبه‌رو هستیم کسری بودجه‌ای است که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند و این علاوه بر تعهداتی است که بیمه‌ها نتوانستند به آنها عمل کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بحث بازنشستگان که وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است برای مدیریت وزارت بهداشت چالش ایجاد شده، گفت: مطالبات بازنشستگان وزارت بهداشت از سال 94 تاکنون پرداخت نشده و کسانی که امروز پلاکارد به دست داشتند حق دارند زیرا بازنشستگان سایر وزارت‌خانه‌ها از جمله آموزش و پرورش مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
واقعا تابناک کارش 20
قاضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
90% ای مردم سی کار رته بیین ووچو
اخ تا قیومت سی بیراحمی ک هیچش و طر هیشکه نی
خدایی من عکسلکو هم دیاره نمایندیله ول نیکنن وشون ورچلیکهسنه سی کار , خخخخخخ
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
درود و صد بدرود بر حاج زارع نماینده محترم بویراحمد و دنا
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
جون خوت کم زارع زارع کن .چ کرده سی مردم بدبخت .فقط بلده بره فاتحه خونی هم یو .....د تموم
ع ر ض
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
ای کاش دانشگاه علوم پزشکی یه فکری بحال فرزندان پرسنل واقعا خدوم و بازنشسته خود بکند در بکارگیری مثل سایر ادارات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
هر کسی باید با آزمون وارد ببشه میخاد فرزند پرسنل باشه یا نباشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
تاجگردون خش ی وزیره،وزیری نیاز نبی بیا سی افتتاح
سود دوسویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
سی نمایندیل تبلیغ مفتی بی سی ایلامی هم یه امیدی به ماندن.آخ و بخت دانشگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار