آنطور که رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ فروشان شیراز می گوید قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار شیراز براساس نوع گوشت از ۶۴ هزار تومان تا ۸۸ هزار تومان در بازار توزیع می شود.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 01 January 2019

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:نوسان قیمت گوشت در چندماه اخیر و افزایش قیمت ها همچنان سیر صعودی افزایش قیمت را دنبال می کند.

با روند افزایشی قیمت گوشت قرمز، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش مجدد قیمت گوشت در سراسر کشور خبر داد و قیمت هر کیلو گوشت گوسفدی در بازار را ۷۲ هزار تومان اعلام کرد.

این افزایش قیمت درحالی است که منصور نجفی؛ رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ فروشان شیراز با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز به تازگی افزایش دوباره داشته است؛ خاطرنشان می کند: هر کیلو گوشت با استخوان و دنبه به قیمت ۶۴ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود؛ همچنین گوشت با استخوان بدون دنبه ۷۰ هزار تومان، گوشت با استخوان بدون دنبه بر سینه ۷۶ تومان، گوشت بی استخوان مخلوط با دنبه ۷۶ هزار تومان، گوشت بی استخوان مخلوط بدون دنبه ۸۲ هزار تومان و گوشت بی استخوان و بدون دنبه ۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.

نجفی با بیان اینکه قاچاق گوسفند از مرزها به خارج از کشور علت گرانی های اخیر گوشت گوسفند است؛ در خصوص توزیع گوشت منجمند می گوید: در فروشگاه های بزرگ گوشت منجمد توزیع می شود اما توسط اتحادیه توزیع نمی‌شود و اگر توزیع آن با اتحادیه بود قیمت‌ها کنترل و پایین می‌آمد چرا که در همه ی نقاط پخش می‌شد, اما درحال حاضر در فروشگاه های مخصوصی است که همه مردم به آن دسترسی ندارد.

**ضرورت واردات گوشت گرم
رئیس اتحادیه دامداران فارس عامل موثر افزایش قیمت گوشت را افزایش تقاضا در برابر کاهش میزان عرضه گوشت بیان و می گوید: با شرایط موجود و تنشی که در چند سال گذشته در حوزه دام های مولد داشتیم میزان تولید جوابگوی تقاضا نیست.

به گفته ابراهیم کلاهی دلایل دیگر افزایش قیمت گوشت قرمز افزایش هزینه های تولید است و صرف نظر از گندم و جو که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می شود اما قیمت کاه و یونجه که خوراک دام برای تولید گوشت است؛ نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

کلاهی می گوید:درگذشته گوشت گرم وارداتی در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می‌شد اما اکنون توزیع گوشت گرم وارداتی در بازار صورت نمی‌گیرد و همین باعث افزایش قیمت‌ها نیز شده است. و از این رو بازار نیاز به وارد کردن گوشت گرم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار