کد خبر: ۶۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 01 August 2015
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی روستای سیجان بر اثر سیل دو هفته پیش را اعلام کرد.
خسارات وارده از سیل به بخش کشاورزی سیجان اعلام شد
به گزارش ایرنا، با وجود گذشت دو هفته از وقوع سیل و طوفان در استان البرز، امداد رسانی به مناطق بحران زده همچنان ادامه دارد و امید می رود بزودی شاهد بازگشت زندگی و فعالیت های معمول به این مناطق باشیم.

سید مجید موسوی خسارات کلی را به دو واحد پرورش آبزیان، 200 واحد دامی، 50 کندوی زنبور عسل، دو هزار مترمربع زمین زراعی، 30 تن محصولات زراعی خسارت دیده، 44 هکتار از باغات، یکهزار و 340 تن محصولات باغی، خسارت منابع آبی شامل چاه- قنات- استخر و 28 نهر،20 کیلومتر جاده بین مزارع، 22 کیلومتر لوله انتقال آب و هفت استخر عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بیمه شدگان در اولین فرصت خسارت خود را دریافت کنند و پیش بینی های لازم برای پرداخت خسارت 100 در صدی کسانی که بیمه شده اند صورت گرفته است. 

وی اظهار داشت: خسارت افرادی که بیمه شده اند توسط صندوق بیمه کشاورزی پرداخت خواهد شد. 

وی با بیان اینکه فردی به عنوان معین سازمان جهاد کشاورزی در روستاهای سیلزده 'سیجان' و 'کندر' به منظور رفع مشکلات کشاورزی مستقر شده، گفت: پس از تامین اعتبار از سوی استانداری و سازمان مدیریت ،خسارت نهرهای زراعی روستاهای سیلزده جاده چالوس پرداخت میشود. 

موسوی یادآورشد: ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه و عدم توجه به اخطارها و تذکرات مبنی بر جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغات از جمله علل افزایش خسارات ناشی از سیل و طوفان بوده است.

وی همچنین به باغداران، کشاورزان و دامداران توصیه کرد تا در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار