رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در خبر داد و گفت: متهم با ۳۵ فقره کلاهبرداری با ارزش ۲۲ میلیارد ریال شناسایی و روانه زندان شد.
کد خبر: ۷۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 02 August 2015
 رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری کلاهبرداران میلیاردی در خبر داد و گفت: متهم با ۳۵ فقره کلاهبرداری با ارزش ۲۲ میلیارد ریال شناسایی و روانه زندان شد.

 به گزارش تسنیم؛رضا زارعی  اظهار داشت: چندین نفر از مالباختگان با در دست داشتن مرجوعه‌هایی متضمن دستور قضایی به پیوست گواهی عدم پرداخت چک به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی همدان مراجعه کردند.

وی افزود: این مال‌باختگان اعلام داشتند که فردی، با همدستی دو نفر دیگر در همدان با جلب اعتماد مال‌باختگان، خودروی آنان را با قیمت بالا خریداری و در قبال خرید خودرو یک برگ چک صادر و تحویل داده و همان خودرو را با قیمت پایین‌تری به صورت نقدی در بازار به فروش می‌رساند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان تصریح کرد: مال‌باختگان خودروی خود را به صورت امانت در نمایشگاه قرار می‌دادند و مالک نمایشگاه بدون اطلاع مالکان، خودروی آنها را به فروش می‌رساند و بعد از متوجه شدن مالکان خودروها، به آنها چک روز تحویل و با وعده و وعیدهای دروغ آنها را فریب می‌داد.

وی بیان کرد: همچنین، در پی این شکایت، شکایات دیگری در سال ۹۴ از متهم اصلی دال بر کلاهبرداری و همچنین فروش مال غیر و صدور چک بلامحل به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری واصل شد.

زارعی گفت: به سبب تعداد زیاد شکات و از طرفی متواری شدن متهم، پیگیری پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تحقیقات ویژه انجام شده کلاهبرداری و فروش مال غیر و صدور چک بلامحل توسط متهم و متواری بودن وی مورد تأیید قرار گرفت و با انجام استعلامات درون و برون سازمانی حضور وی در داخل کشور تأیید شد.

وی عنوان کرد: با شگردهای خاص پلیس ابتدا همدستان متهم شناسایی و سپس با بهره‌گیری از امکانات اطلاعاتی و فنی محل اختفای متهم که یکی از شهرستان‌های شمال کشور بود، شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان افزود: در نهایت با اخذ نیابت قضایی و تحقیقات نامحسوس، متهم در خیابان با یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر و به پلیس آگاهی همدان دلالت داده شد.

وی گفت: اکنون متهم به تعداد ۳۵ فقره کلاهبرداری با همدستی دو نفر معترف و متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

زارعی ابراز کرد: تمامی شکات پرونده شناسایی شدند و ارزش اموال حاصل شده از اقدامات ۲۲ میلیارد ریال است که متهمان پس از تکمیل تحقیقات با قرار بازداشت قانونی روانه زندان همدان شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار