مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بالغ بر 730 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی و همچنین افزایش 48 درصدی صادرات محموله های غیرنفتی در این بندر طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 02 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد محسنی در جمع خبرنگاران با تشریح گزارش عملکرد چهار ماهه نخست سال 94، گفت: در بندر شهید باهنر از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه بالغ بر 730 هزار و 424 تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان 589 هزار و 671 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 140 هزار و 753 هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: بیش از 492 هزار و 342 تن کالاهای غیر نفتی و 21 هزار و 837 تن کالای نفتی طی مدت مذکور،  از این بندر صادر شد که در بخش غیر نفتی 48 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 30 هزار و 603 تن کالای وارداتی غیر نفتی وارد این بندر شد.

وی برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی،  پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی عنوان کرد که پس طی شدن مراحل قانونی از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت50 هزار و 967 خودرو از طریق این بندر طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد و اضافه کرد: این بخش از عملیات بندری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری 185 TEU کانتینر طی سال جاری، گفت: در چهار ماه گذشته، یکهزار 119 تردد شناور در این بندر ثبت شد که در پذیرش کشتی های بالای 1000 تن رشد 8 درصدی بدست آمده است.

محسنی افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مردادماه، 989 هزار و67 مسافر از طریق دو بندر شهید باهنر و شهید حقانی که تحت مدیریت این اداره است، جابجا شدند.

این مقام مسئول با اشاره به جدیدترین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گفت: جابجایی بیش از 12 هزار و 140 مسافر در مسیر دریایی کشورهای حوزه خلیج فارس و بندر شهید باهنر طی سال جاری به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار