کد خبر: ۷۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 02 August 2015
معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس انجمن طب سنتی ایران گفت: با تمهیدات اندیشیده شده راه‌اندازی 4 سلامتکده در البرز در دستور کار قرار گرفته است.
محمد پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در این راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این چهار سلامتکده طی مدت دو سال در البرز راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: با کار کارشناسی شده و اقدامات علمی تیم تخصصی زبده‌ای برای مباحث مربوط به طب سنتی در کشور وجود دارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه می توانیم در این راستا اقدامات مفیدی را انجام دهیم، افزود: در این فضاها زیرساخت‌ها حلقه از مزرعه تا مرکز در حال فراهم شدن است.

رئیس انجمن طب سنتی ایران بیان کرد: عدم برقراری رابطه منطقی میان میراث‌فرهنگی و طب سنتی از جمله دغدغه‌های ما محسوب می‌شود، در حالی که طب سنتی از معدود میراث‌های واقعی ماندگار در کشور محسوب می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طب سنتی 7 هزار سال قدمت دارد، گفت: کل میزان مبلغ میزان گردش مالی گردشگری سلامت سالیانه 100 میلیارد دلار است، در حالی که گردش مالی گیاهان دارویی در سال 2012، حدود 100 هزار میلیارد دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای تنوع گیاهان داروی منحصر به فردی است، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، میزان گیاهان دارویی در ایران با کل قاره آفریقا برابری می‌کند و این ظرفیت غنی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پناهی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی و طب سنتی از اولویت‌ها باید محسوب شود، گفت: این امر از جمله صنایع هایتک محسوب می‌شود و در این راستا متخصصین طب سنتی و نیز گیاهان دارویی که مانند 2 بال درمانی هستند باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

به گفته این مسئول برای گسترش فرهنگ غنی طب سنتی ایران، تنوع گیاهی کشور شناسایی شده و مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار