استاندار مازندران ؛
دولت به حوزه سلامت و سلامت زنان توجه ویژه دارد و یکی از بزرگ ترین توفیقات دولت تدبیر و امید یقینا در اجرای طرح تحول سلامت و اهتمام ویژه به این حوزه بوده است. ‎
کد خبر: ۷۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 29 January 2019

استاندار مازندران گفت: دولت به حوزه سلامت و سلامت زنان توجه ویژه دارد و یکی از بزرگ ترین توفیقات دولت تدبیر و امید یقینا در اجرای طرح تحول سلامت و اهتمام ویژه به این حوزه بوده است.

احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به این که دولت به حوزه سلامت و سلامت زنان توجه ویژه دارد، افزود: یکی از بزرگ ترین توفیقات دولت تدبیر و امید یقینا در اجرای طرح تحول سلامت و اهتمام ویژه به این حوزه بوده است.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر این که برای حوزه سلامت زنان سیاست گذاری درست و علمی صورت گیرد، عنوان کرد: نظام با حساسیت، کارگروه سلامت را تشکیل داده است و ضرورت دارد همه با تمام توان و احساس مسئولیت بالا در این راستا اهتمام کنیم.

استاندار با بیان این که باید سمن ها بویژه در حوزه دانش آموزی متشکل شوند و در بخش های مختلف پای کار بیایند و دولت را در اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی، حوزه درمان و ... کمک نمایند، عنوان کرد: هر دانش آموز در 8 سمن باید عضو شود و اطلاع رسانی باید از کودکی، نونهالی و دوران دانش آموزی آغاز شود و فرهنگ سازی باید به تشکل های مردم نهاد سپرده شود و تعدادی سمن مشخص شود تا در این حوزه ها ورود کنند.

حسین زادگان، افزود: برنامه عملیاتی برای سلامت زنان به تناسب شرح وظایف دستگاه ها با توجه به این که دقیقا قرار است از کجا آغاز و به چه نتایجی منجر شود تهیه و از سوی استانداری ابلاغ شود.

** سه دستگاه اجرایی متولی سلامت بانوان روستایی مازندران شدند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت که برنامه ریزی، هماهنگی بین بخشی، اطلاع رسانی، ارائه مراقبت، برگزاری دوره های آموزش حضوری در مناطق روستایی برای ارتقای سلامت و تربیت مربی از مفاد مهم این تفاهم نامه است.

سمیه قاسمی طوسی با اعلام این که ارتقای سلامت زنان و خانواده در مناطق روستایی از اهداف کلان این تفاهم نامه است که در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: ارتقای سطح سواد سلامت، اصلاح الگوی زندگی و استفاده از شیوه زندگی سالم، بهبود ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زنان روستایی بویژه برای گروههای پر خطر و جلب مشارکت و به کار گیری امکانات دفاتر امور بانوان، دفاتر امور روستایی و شبکه بهداشت و درمان از اهداف کمی این طرح است.

وی افزود: در جلسه اخیر کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران، معین شد که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستورالعمل جامع این تفاهم نامه را برای دستگاههای اجرایی تدوین کند تا بر اساس شیوه نامه عمل شود.
قاسمی طوسی با بیان اینکه سلامت زنان، محور اصلی این تفاهم نامه سه جانبه هستند که شیوه نامه اجرایی هم بر همین مدار خواهد بود، گفت: البته در شیوه نامه بنا داریم سلامت کارکنان دستگاههای اجرایی را هم پیگیری کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه سلامت مادران و بانوان، می تواند به جامعه تسری یابد، گفت: مادر سالم، فرزند سالم به جامعه هدیه می دهد و شئون سلامت را در همه حوزه ها رعایت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار