رئیس دانشگاه ایلام؛
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه ایلام با در پیش گرفتن سیاست مبتنی بر اشتغال و مهارت محوری ضمن علمی کردن فضای کسب و کار به اشاعه فرهنگ اشتغال در خارج از بخش دولتی می پردازد و به این ترتیب به یک مرکز اشتغال محور تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۱۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 04 February 2019

 به گزارش تابناک ایلام،محمد علی اکبری اظهار داشت: در کنار دوره های کلاسیک که در دانشگاه دایر است سعی کردیم با هدف اشتغال فارغ التحصیلان دوره های مهارت افزایی و کسب و کار و نیز دوره های تبدیل ایده به ثروت را در دانشگاه دایر کنیم.

علی اکبری با اشاره به اینکه فعالیت های مرکز رشد دانشگاه در همین راستا است، ادامه داد: دانشجویان ما سعی می کنند قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه علاوه بر دوره های تحصیلی که رایج است با فعالیت های کسب و کار آشنا شوند.

 رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: همچنین سعی شده دانشجویان رشته هایی مثل کشاورزی را در قالب شرکت های تعاونی جمع کنیم تا بتوانند فعالیت های کارآفرینانه داشته باشند.

علی اکبری افزود: به این ترتیب دانشجویان را برای محیط بعد از کار آماده کنیم، در حال حاضر محصولاتی که تولید می شود بیشتر به مصرف درون سطح مرکز استان است.

وی افزود: این فعالیت ها بیشتر جنبه آموزشی دارد ولی برای فارغ التحصیلان سعی می کنیم با مهارت های که می آموزند بتوانند در قالب شرکت های فناور و شرکت های دانش بنیان به فعالیت های کسب و کار مستقل بپردازند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مزیت نسبی استان ایلام گیاهان دارویی است بر همین اساس ما سعی کردیم در سه سطح حلقه توسعه گیاهان دارویی در استان را تکمیل کنیم.

علی اکبری اظهار دشت: در پژوهشکده گیاهان دارویی سعی می کنیم پژوهشگران ما به مطالعه گیاهان و گرفتن اسانس گیاهان و همچنین حفظ ذخیره گیاه دارویی موجود در استان بپردازند و شرکت فناور نیز به تولید محصول و ارائه آن در جامعه بپردازند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار