مروری بر پروژه های عمرانی شهر؛
با اجرای طرح ساماندهی بستر مهرانه رود، مسیر 18 کیلومتری این رودخانه، از حالت تهدید به فرصت تبدیل شد و این مسئله، اتفاقی مبارک و بسیار با اهمیت بود برای تبریز و شهروندان تبریزی تا فارغ از آلودگی های زیست محیطی و حتی بصری، درطول مسیری گام بردارند که میتواند به بهترین و مستعدترین ظرفیت زیست محیطی و گردشگری تبریز منتهی شود.
کد خبر: ۷۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 03 August 2015

به گزارش تابناک تبریز لازم به ذکر است که ساماندهی و بهسازی بستر مهرانه رود، تنها به عملیات عمرانی محدود نمی گردد؛ بلکه اقداماتی در حوزه فضای سبز و زیبا سازی و نورپردازی هم در این مسیر انجام می‌گیرد تا علاوه بر تامین سلامت و بهداشت شهروندان تبریزی، بخصوص شهروندان ساکن در حوالی این رودخانه، زیبایی های بصری شهر نیز، محیط زندگی شهروندان را دلنشین تر سازد.

ساماندهی مسیر مهرانه رود به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهرداری‌های مناطق، به صورت فاز به فاز و هر فاز آن توسط یکی از شهرداری ها به مرحله اجرا درآمده است.

در ادامه تکمیل بهسازی و ساماندهی این مسیر، شهرداری منطقه 4 ساماندهی این مسیر را در حدفاصل پل نظام پزشکی تا آجی چای، به طول 700 متر در دست اجرا دارد.

عرض این پروژه، در نقاطی 28 متر است و در نقاطی، به 35 متر می رسد. برای بهسازی این مسیر، در کنار بستر سازی، عملیاتی از قبیل اجرای دیوار ساحلی سنگی، دیوار پیاده روی سنگی، کف سنگی و قیف بتنی نیز در حال اجرا می باشد.

ساماندهی بستر مهرانه رود، در تیرماه سال 1392آغاز شده و در حال حاضر حدود 92 درصد اجرای آن به پایان رسیده است.

طبق اعلام شهرداری منطقه 4 تبریز، میزان اعتبار صرف شده برای این پروژه، حدود 20 میلیارد ریال عنوان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار